همشهری آنلاین: آیت‌الله سیدباقر خسروشاهی مدیر حوزه علمیه تهران از تعطیلی حوزه علمیه تهران در اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان و تجمع اعتراضی در مدرسه مروی تهران خبر داد.

آیت‌الله سیدباقر خسروشاهی مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به اینکه کشتار شیعیان در سراسر جهان از سوی استکبار دنبال می‌شود به خبرنگار مهر گفت: روز شنبه 19 اسفندماه حوزه‌های علمیه تهران تعطیل است.

وی افزود: از طرف مدیریت حوزه‌های علمیه ایران اعلام شده که برای پشتیبانی مراجع و اعتراض درخصوص کشتار فجیع شیعیان در پاکستان که از طریق ایادی منطقه‌ای استکبار صورت می‌گیرد تصمیم به تعطیلی و برگزاری مجالس اعتراضی نسبت به این موضوع شده است.

وی تصریح کرد: ما هم به تبعیت از شورای حوزه علمیه قم تصمیم گرفتیم روز شنبه را تعطیل کنیم و قرار است ساعت 10 صبح همین روز در مدرسه مروی تجمع اعتراضی داشته باشیم و آقای مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم سخنرانی خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: کشتار شیعیان در پاکستان در واقع بخشی از سلسله کشتارهایی است که در منطقه انجام می‌شود. این کشتارها را علاوه بر پاکستان در افغانستان و سوریه و عراق نیز شاهد هستیم. همچنین در مصر و لیبی هم شاهد این اقدامات هستیم.

وی تأکید کرد: در لیبی شاهد تخریب امامزاده‌ها هستیم و در مصر نیز رأس الحسین(ع) را می بندند و شیعیان را تحت فشار قرار می‌دهند. در واقع این یک نقشه استکباری برای تفرقه انداختن میان مذاهب اسلامی است.

آیت‌الله خسروشاهی تصریح کرد: چون شیعه تنها پرچمدار استقلال اسلام جاودانه در این دوره است می‌خواهند شیعه را بکوبند و این کار را از طریق ایادی خود و به دست کسانی که در ظاهر مسلمان هستند از جمله وهابی‌ها و طالبان و القاعده انجام می‌دهند.

وی در ادامه یادآور شد: بر این اساس شیعیان را در مناطقی که سکونت دارند تحت فشار قرار داده و به کشتار آنها مبادرت می‌ورزند.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید نسبت به این اقدامات اعتراض خود را نشان دهیم و کارهای عملی خود را انجام دهیم تا با اتحاد همه مسلمان ها بتوانیم در مقابل نقشه‌های استکباری مقاومت بکنیم.

کد خبر 204584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز