همشهری آنلاین: معاون عملیات پلیس راه کشور با اعلام خبر بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور، از رانندگان خواست که زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وضعیت جاده‌های کشور

سرهنگ صمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برف اکثر محورهای استان‌های آذربایجان غربی، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گیلان، مازندران و تهران را فرا گرفته است، گفت: محور سمیرم - شهررضا، نایین به یزد در استان اصفهان، آباده به اصفهان در استان فارس، سقز، بیجار، سنندج به همدان در استان کردستان، سنقر به کرمانشاه در استان کرمانشاه،‌ گردنه آهوان در سمنان و محور ساوه - همدان و ساوه - تهران در استان مرکزی بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر محورهای فارس، همدان، گیلان و محور بانه در استان کردستان بارش باران گزارش شده است، گفت: به رانندگان توصیه می‌شود به دلیل بارش برف و باران و همچنین لغزندگی سطح معابر، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، و در غیراینصورت در محورهای برفی از تردد این خودروها جلوگیری خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به مسدودشدن محور "هراز"، به دلیل کولاک شدید، گفت: محور هراز از سمت آمل به تهران و همچنین از سمت رودهن به آمل فعلا به دلیل کولاک شدید و عدم دید، مسدود است.

بازگشایی "کندوان"

فرماندهی پلیس راه استان مازندران نیز در اطلاعیه‌ای از انسداد محور هراز خبر داد و اعلام کرد: به علت بارش سنگین برف، کولاک و عدم دید کافی محور "هراز" از شب گذشته تا اطلاع ثانوی مسدود شد و تردد از دیگر محورهای شمالی امکان پذیر است.

محور "کندوان" در جاده چالوس- کرج نیز ازطهر روز گذشته به علت بارش برف مسدود شده بود با تلاش ماموران پلیس راه و راهداری بازگشائی و تردد درآن ادامه دارد.

همچنین محور "سوادکوه" در استان مازندران کماکان باز بوده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

ادامه بارش برف در محورهای کوهستانی

سرهنگ علیرضا قدمی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی گلستان گفت: تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است و به رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند توصیه می‌شود، زنجیرچرخ و وسایل گرما زا به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بارش برف که از روز گذشته در محورهای کوهستانی گرگان به شاهرود و همچنین محور آزادشهر به شاهرود آغاز شده بود همچنان ادامه دارد، گفت: با تلاش عوامل راهداری این محورها باز و تردد در آن جریان دارد.

به گفته قدمی، وضعیت جاده در محور جنگل گلستان نیز لغزنده است.

کد خبر 204366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز