همشهری آنلاین: کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه طی هفته جاری دمای هوا در سطح کشور 4 تا 7 درجه‌ سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، گفت: بر اساس ورود سامانه جدید بارشی، اکثر نقاط کشور از جمله تهران در این هفته بارانی خواهد بود.

محمد اصغری با اعلام این خبر افزود: الگوی نقشه‌های هواشناسی شکل زمستانه به خود گرفته است اما زاویه دید خورشید به زمین، بهاره و تابستانه است؛ بر همین اساس نوع ناپایداری‌های هوا و بارندگی‌ها در سطح کشور طی روزهای آتی متفاوت خواهد بود .

کارشناس ارشد هواشناسی افزود: برای امروز و فردا به ویژه در نیمه شمالی کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان،کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندارن بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: این شرایط برای استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: شدت بارندگی‌ها در مرز بین مازندران و گیلان، مرز بین مازندارن و گلستان و ارتفاعات سمنان و همچنین نقاطی از خراسان رضوی و شمالی محسوس‌تر خواهد بود.

وی به آن دسته از مسافرانی که قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارند، متذکر شد که حتما با خود لوازم و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند چرا که قطعاً در مسیر با رگبار و در گردنه‌ها با بارش‌های شدید روبرو خواهند شد.

اصغری با بیان اینکه دمای هوا در کل کشور به طور میانگین 4 تا 7 درجه سانتی‌گراد کاهش‌ می‌یابد، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارش تگرگ در برخی استان‌ها و همچنین با در نظر گرفتن کاهش محسوس دمای هوا، لازم است که باغداران و گلخانه‌داران اقدامات لازم را همراه با تغییرات جوی را در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود که دمای هوا در برخی از استان‌های کشور به منهای صفر نیز برسد.

این کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد، بیان داشت:‌ این شرایط تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

اصغری با اشاره به بارش باران در تهران گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود طی این هفته شاهد آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر تهران باشیم.

کد خبر 210277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز