همشهری آنلاین: ضریح جدید حرم امام حسین (ع) بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه، 15 اسفندماه) با حضور مقامات ایرانی و عراقی رونمایی می‌شود.

ضریح جدید حرم امام حسین (ع)

به گزارش ایسنا، پرده‌برداری از ضریح حرم امام حسین (ع) در حالی‌ که علی‌اکبر صالحی - وزیر امور خارجه‌ ایران - در این مراسم حضور خواهد داشت، ساعت 15:30 دقیقه به وقت ایران انجام می‌شود. به احتمال زیاد، نوری مالکی - نخست‌وزیر عراق - نیز در این مراسم حضور می‌یابد.

این مراسم در حالی برگزار می‌شود که روز یکشنبه، یک عملیات انتحاری در بین‌الحرمین کربلا رخ داد و براثر آن، عده‌ای از زائران مجروح و شهید شدند. برای همین در حال حاضر حرمین تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند و حضور در این مراسم برای همه‌ی مردم امکان‌پذیر نیست.

در عین حال اعلام شده است که پس از اجرای این مراسم و برپایی نمازهای مغرب و عشاء، ورود به حرم و زیارت آزاد می‌شود و دیدن ضریح جدید نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

آ‌یت‌الله جنتی - عضو مجلس خبرگان رهبری -، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر - نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت -، حجت‌الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی - فرزند آیت‌الله صافی از مراجع تقلید قم -، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی - نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران -، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی - عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه - و الیاس نادران - نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - از جمله مسئولان ایرانی هستند که برای شرکت در این مراسم به عراق سفر کرده‌اند.

ضریح قدیمی حرم امام حسین (ع)، 76 سال قدمت داشت که پس از رایزنی با آیت‌الله سیستانی و همچنین تولیت این حرم، افتخار ساخت ضریح جدید نصیب ایران شد، طراحی ضریح توسط هنرمند چیره‌دست ایرانی، استاد فرشچیان انجام شد و ساخت آن نیز چهار سال طول کشید.

عملیات نصب این ضریح همزمان با ماه ربیع‌الاول آغاز شد و امروز همزمان با سالگرد رونمایی ضریح حرم امام رضا (ع)، این ضریح هم رونمایی می‌شود.

کد خبر 204125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز