همشهری آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ضریح جدید امام حسین (ع) 16 اسفند ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: با توجه به اجرای سریع عملیات جابجایی ضریح جدید امام حسین (ع) در کربلا این ضریح 16 اسفندماه رونمایی می‌شود و زائران عتبات عالیات نیز می‌توانند 24 ربیع الاول مصادف با 17 اسفند ماه به زیارت بروند.

وی گفت: ضریح جدید امام حسین(ع) با حضور شخصیت‌ها و مسئولان ایرانی و عراقی و به صورت قطعی 16 اسفندماه در کربلا رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ضریح جدید امام حسین توسط هنرمندان ایرانی و با طراحی استاد فرشچیان در قم ساخته شد و پس از گذشتن از تعدادی از شهرهای ایران به عراق و کربلا منتقل شد. عملیات جابجایی ضریح جدید امام حسین (ع) از اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز شده بود

ضریح مطهر امام حسین (ع) ششم شهریورماه با حضور مسئولان کشوری و مدعوینی از چند کشور اسلامی در محل ساخت کارگاه این ضریح در مدرسه علمیه معصومه قم رونمایی شد.

وزن سازه ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) بالغ بر 12 هزار کیلوگرم است که در این سازه، پنج هزار و 300 کیلوگرم چوب، چهار هزار و 600 کیلوگرم نقره، 118 کیلو و 650 گرم طلا، 700 کیلوگرم مس، 450 کیلوگرم تسمه و پولت های استیل، 700 کیلوگرم چوب تزیینی و 100 کیلوگرم آهن آلات بکار رفته است.

کد خبر 202442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز