همشهری آنلاین: رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان گفت: کاندیدای نهایی این ائتلاف کسی خواهد بود که علاوه بر شرایط کاندیداتوری، قدرت جذب آرای مردم و مقبولیت دارد.

به گزارش فارس، حسین مظفر با بیان اینکه شورای هماهنگی ستاد ائتلاف سه‌گانه دارای 15 عضو است، گفت: این شورا با نظر موافق همه اعضای ائتلاف انتخاب شده‌اند. کار این شورا تعیین مکانیزم‌های انتخاب فرد منتخب و پیگیری امور اجرایی است و در واقع شورای ائتلاف در سطح کلان فعالیت دارد و ستاد کارهای عملیاتی را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: هر یک از کاندیداهای عضو ائتلاف برای خود فعالیت و تبلیغات دارند اما اعضای اصلی ائتلاف به صورت اعتقادی و اخلاقی توافق کرده‌اند که با هم همکاری کنند.

مظفر با بیان اینکه قرار است ستاد انتخاباتی نامزدها در چارچوب تفاهم حرکت و از نامزد منتخب ائتلاف حمایت کنند، متذکر شد که شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی نامزدها برنامه‌ریزی کرده تا برای فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد واحد مشکلی پیش نیاید.

رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سؤالی در خصوص ساز و کار انتخاب نامزد نهایی این ائتلاف گفت: انتخاب نامزد واحد با آرای کف جامعه مغایرت ندارد و انتخاب از بالا به پایین و دستوری و حاکمیتی نیست. هر کسی که شرایط لازم برای ورود به عرصه انتخابات را داشته و از آراء عموم و قدرت جذب رأی مردم و مقبولیت برخوردار باشد، به عنوان نامزد نهایی انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در حقیقت تلفیقی از شایستگی‌ها و مقبولیت‌ها و در واقع همراهی مشروعیت و مقبولیت است و به نظر می‌رسد مکانیزم مناسبی برای معرفی کاندیدای نهایی باشد.

رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان اظهار داشت: اینکه اعضای ائتلاف برای همکاری بر اساس اعتقاد توافق کرده و پذیرفته‌اند که در قالب کارشناسی در حوزه مسائل اساسی مردم برنامه‌ریزی کنند و حاضرند از خود عبور کنند، تضمین پایبندی آنها به این تفاهم است.

مظفر همچنین درباره تخریب‌هایی که از سوی برخی علیه ائتلاف سه‌گانه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: متأسفانه بداخلاقی‌‌های سیاسی در زمان‌های مختلفی بوده و اکنون نیز کمابیش صورت می‌گیرد. سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. تلاش و اهتمام ائتلاف سه‌گانه بر محور برنامه‌هایی است که در آینده بر محور توانمندی‌های خود دارد.

مظفر افزود:‌ اینکه نامزدها به جای رقابت کارشناسی به چهره همدیگر چنگ بیندازند و روی دوش یکدیگر سوار شوند و همدیگر را تخریب کنند جزو بداخلاقی‌های سیاسی و مغایر با بلوغ سیاسی است.

وی با تأکید بر اینکه تخریب شیوه‌ای غیرمنطقی است و فرآیند انتخابات باید یک روند اخلاقی و عقلانی باشد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند به ایجاد فضای اخلاقی و جلوگیری از حرکات پوپولیستی و هیجان‌گرایی و احساساتی کمک کنند.

مظفر افزود: ائتلاف سه‌گانه به هیچ‌ وجه شیوه‌های مذموم دیگران را ادامه نمی‌دهد و آن را محکوم می‌کند و تلاش ما حرکت بر محور توانمندی‌های خودمان است.

رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه تأکید کرد: همه حق دارند در عرصه انتخابات حضور یافته و رقابت کنند اما این رقابت باید بر مبنای توانمندی‌ها و برنامه‌های خودشان باشد.

کد خبر 203847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز