همشهری آنلاین: عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با دعوت از افراد باتجربه و متخصص برای پیوستن به کارگروه‌های تخصصی ائتلاف سه‌گانه گفت: هر کسی که به مبانی نظام پایبند و جزو دایره اصولگرایی است می‌تواند به این کارگروه‌ها بر اساس نوع تخصصی که دارد بپیوندد و اگر قصدش خدمت است از همین الان برنامه‌های کارشناسی خود را برای انتخابات آینده عرضه کند.

به گزارش مهر، نشست خبری ائتلاف سه‌گانه به منظور تبیین فرآیند کارگروه‌های تخصصی این ائتلاف با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه و دکتر حسین مظفر رئیس ستاد انتخابات این ائتلاف بعداز ظهر یکشنبه 13 اسفند ماه در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد.

ولایتی در این نشست خبری با اشاره به تشکیل سه کارگروه تخصصی توسط اعضای ائتلاف سه‌گانه گفت: اگر این ائتلاف در انتخابات آینده با رأی مردم به پیروزی برسد، کارگروه‌هایی که اعضای ائتلاف مسئولیت آن را برعهده گرفته‌اند ارکان اصلی دولت آینده را مشخص می‌سازند.

وی افزود: دکتر غلامعلی حداد عادل مسئول کارگروه فرهنگ، علم و مسائل اجتماعی است. در حوزه اقتصاد در موضوعات زیربنایی نیز دکتر محمدباقر قالیباف عهده‌دار این کارگروه شده و کارگروه حوزه سیاسی و امور بین‌الملل نیز به عهده من است و هر کدام از ما کارگروه خود را تشکیل می‌دهیم و از هر گروه و شخصی که کارآمدی و تجربه دارد و مردم آنان را در حوزه و تخصص خاصی قبول داشته باشند در این کارگروه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این کارگروه‌ها کاملاً کارشناسانه و عملگرایانه و در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی و در جهت پیشرفت جمهوری اسلامی و در جهت شعار این کارگروه که ائتلاف برای پیشرفت است، خواهد بود.

ولایتی با اشاره به اهداف ائتلاف سه‌گانه گفت: یکی از اهداف تشکیل این ائتلاف این بود که آنچه ادعا می‌کردیم را می‌خواستیم در عمل به اثبات برسانیم، یعنی ما سه نفر ائتلافی تشکیل دادیم و گام‌هایی را برداشتیم و هر یک از این سه که رأی بیشتری داشته باشند دو نفر بعدی با آن همکاری خواهند کرد؛ بنابراین ما با تشکیل این کارگروه‌ها همکاری را از همین امروز تمرین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هدف ما تنها رسیدن به ریاست نیست بلکه هدف ما همکاری است و کسی که توسط دو نفر بعدی معرفی می‌شود آن دو نفر دیگر نیز با او همکاری خواهند کرد.

ولایتی یادآور شد: ما آمادگی داریم از کار کارشناسی شروع کنیم ولو اینکه در همین حد کارشناسی باقی بمانیم و کاندیدای نهایی ائتلاف سه‌گانه چه از اعضای خود ائتلاف باشد یا فردی خارج از ائتلاف باشد با آن همکاری خواهیم کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه ادامه داد: یک کاندیدا ممکن است در یک حوزه‌ای تخصص داشته باشد اما در مسائل دیگر دارای تجربه و تخصص کافی نباشد بنابراین هر کدام از ما سه نفر به این توافق رسیدیم که همدیگر را یاری دهیم بنابراین از همین الآن کار معرفی اعضای اصلی کابینه که همه کارآمد هستند را شروع کردیم که مردم همراهان رئیس جمهور آینده را بشناسند و در عین حال از نیروهای جوان نیز استفاده شود.

ولایتی با اشاره به الگوگیری ساز و کارهای انتخاباتی از ائتلاف سه‌گانه گفت: از زمانی که تشکیل ائتلاف سه‌گانه اعلام شده است محور اغلب بحث‌های انتخاباتی حول این ائتلاف سه‌گانه بوده و حتی مدل‌های دیگر دوستان و گروه‌های سیاسی نیز الگوبرداری از این ائتلاف بوده است که این نشان‌دهنده مقبولیت طرحی است که از جانب ما مطرح شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این ائتلاف گفت: اولاً در این ائتلاف یک کاندیدا تنها ورود پیدا نمی‌کند. دوم اینکه هر کسی که حاضر است از خودش بگذرد و به نفع فرد باصلاحیت‌تر دیگری کنار برود عضو این ائتلاف می‌شود. این بخشی از بدعت و نوآوری است که ائتلاف سه‌گانه داشته است.

ولایتی از آمادگی کارگروه‌های ائتلاف سه‌گانه برای پذیرفتن کارشناسان و متخصصین خبر داد و گفت: دعوت برای عضو شدن در این کارگروه‌های تخصصی عام است و هر کسی که به مبانی نظام پایبند و جزو دایره اصولگرایی است می‌تواند به این جمع تشکیل شده و به این کارگروه‌ها بر اساس نوع تخصصی که دارد بپیوندد و اگر قصدش خدمت است از همین الآن برنامه‌های کارشناسی خود را برای انتخابات آینده عرضه کند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما یک رئیس جمهور بیشتر برای اداره امور کشور نمی‌خواهیم، یادآور شد: اگر کسی با اخلاص در این صحنه بخواهد وارد شود باید اول امتحانش را به مردم به خوبی پس بدهد.

ولایتی با بیان اینکه «بعضی‌ها در این مدت گفته‌اند معلوم نیست این ائتلاف سه‌گانه تا آخر باقی بماند» گفت: تشکیل این کارگروه‌ها نشان‌دهنده عزم و اراده اعضای ائتلاف برای استحکام بخشیدن به ائتلاف سه‌گانه است.

مسئول کارگروه سیاسی و بین‌الملل ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه رایزنی‌های این ائتلاف با افراد شاخص و در معرض کاندیداتوری اصولگرا برای پیوستن به ائتلاف سه‌گانه ادامه دارد، گفت: در نظرسنجی‌هایی که تا کنون در کشور انجام شده است افراد عضو این ائتلاف نسبت به سایر کاندیداها و ائتلاف‌های تشکیل شده در رده‌های بالاتری قرار گرفته‌اند.

علی‌اکبر ولایتی افزود: مذاکرات ائتلاف سه‌گانه با چهره‌های شاخص اصولگرا برای پیوستن به این ائتلاف و فعالیت در چارچوب آن برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت تا به یک ایده مشترک برسیم.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «پیشتر اعلام شده است که در نظرسنجی‌ها اعضای ائتلاف سه‌گانه و مشخصاً یک کاندیدای این ائتلاف نسبت به سایر کاندیداها پیش افتاده است» تصریح کرد: نظرسنجی‌های متعددی تا کنون در خصوص انتخابات صورت گرفته است که البته همه آنها محل توجه و مستند نیست اما در یک تخمین اجمالی که از نظرسنجی‌های انجام شده صورت گرفته است می‌توانیم به نتایجی برسیم که البته قرار نیست فعلاً آن را اعلام کنیم که چه کسی جلوتر است اما خودتان می‌توانید به این نظرسنجی‌ها مراجعه کنید و نتایج آن را ببینید.

وی در عین حال تاکید کرد که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، ائتلاف سه‌گانه و اعضای تشکیل‌دهنده آن نسبت به سایر کاندیداها و ائتلاف‌های موجود بالاترین رأی را در حال حاضر دارند.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاندیدای نهایی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان چه زمانی معرفی خواهد شد و اینکه آیا این زمان در سال جاری یا سال آینده خواهد بود، گفت: ممکن است در روزهای باقیمانده سال جاری و یا سال آینده کاندیدا معرفی شود البته سعی ما بر این است که امور موردنظر به پختگی لازم برسد و کار خامی صورت نگیرد.

وی درباره چگونگی پیوستن کاندیداهای دیگر به ائتلاف سه‌گانه گفت: اگر افرادی باشند که حاضرند به خاطر منافع کشور از خودشان بگذرند و دارای مقبولیتی باشند، قطعا ائتلاف سه‌گانه به سمت پذیرش این افراد خواهد رفت. در عین حال برای همکاری با کارگروه‌های ائتلاف شرطی وجود ندارد بلکه هر کسی می‌تواند بنا به تخصصی که دارد در این کارگروه‌ها به ائتلاف کمک کند و در همین راستا به میزان همکاری وی با کارگروه‌های ائتلاف و تخصصی که خواهد داشت در صورت رأی آوردن کاندیدای ائتلاف در دولت آینده نقش دارد.

مسئول کارگروه سیاسی و بین‌الملل ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در عین حال اظهار کرد: همچنان این دعوت برای پیوستن افراد شاخص به ائتلاف سه‌گانه وجود دارد و هر کسی که مبانی نظام را قبول داشته و در عمل کارایی خود را نشان داده است می‌تواند به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان بپیوندد لذا ما هم امیدواریم مجموعه‌ای واحد در انتخابات آینده داشته باشیم.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به این سوال که «تجربه 16 ساله شما در وزارت امور خارجه و سمت شما در مقام مشاورت رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تا چه حد برای انتخاب نهایی ائتلاف سه‌گانه تاثیرگذار خواهد بود» خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خدمتگزار نظام در حوزه بین‌الملل تجربه‌ای دارم که در اختیار نظام جمهوری اسلامی می‌گذارم. در حال حاضر هم به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنم و آن را از هر سمتی بالاتر می‌دانم.

کد خبر 203841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز