همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خلأ امروز کشور را «فقدان گفتگو» دانست و گفت: ادب سیاسی از مهره‌سوزی و گفتگو درباره مسائل از به حاشیه رفتن نیروهای شایسته نظام جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش مهر، محسن رضایی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره استفاده از نسل اول و دوم در کشور گفت: تجربه نسل اول و دوم به همراه بالندگی نسل سوم و چهارم قطعاً به اداره بهتر کشور کمک خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «پیشنهاد کرده‌ام همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در جمعی با حضور 400 نفر از نخبگان کشور نظرات خود را ارائه کنند» افزود: هر کس بیشترین نمره را کسب کرد محور قرار گیرد و بقیه کاندیداها نیز در کابینه وی باشند.

وی اولویت اصلی کشور را مهار گرانی دانست و با تشبیه نقدینگی کشور به آب اضافه کرد: در کشور ما این آب سرریز کرده و این شرایط محصول چند عامل است که یارانه‌ها، کسر بودجه دولت، استقراض بانک‌ها از بانک مرکزی و تحریم‌ها از آن جمله است.

رضایی ادامه داد: تحریم‌ها 30 درصد و عملکرد مجلس و دولت 70 درصد در گرانی‌های کشور تاثیر دارند.

وی اولویت‌های بعدی کشور را تولید و اشتغال اعلام کرد و اظهار داشت: در برنامه‌ریزی که برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده، جایگاه شغلی برای دانشجویان 6 ماه قبل از فارغ‌التحصیلی مشخص شده و وامی نیز برای جبران کسری زمان دانشجویی به آنها تعلق خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید «چرا موضوع‌گیری شما در برابر امکان تقلب و اشتباه در انتخابات تغییر کرد» گفت: بنده اعتراضات را از کف خیابان به مسیر قانونی هدایت کردم و وقتی اعلام شد که تقلبی صورت نگرفته بنده نیز تمکین کردم.

وی همچنین به دو سناریو برای برون‌رفت از مسائل مترتب بر حوزه سیاست خارجی کشور اشاره کرد و ادامه داد: نکته اول بحث مذاکره با آمریکا است و دیگری مذاکره با 1+5، که به نظر بنده اگر مذاکره با 1+5 جدی گرفته شود عملاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رضایی درباره نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مهار گرانی‌ها در کشور گفت: مجمع نمی‌تواند در دعوای بین مجلس و دولت وارد شود، ضمن اینکه با زور نمی‌توان جلوی سران قوا را گرفت؛ باید فرهنگ گفتگو و تحمل‌پذیری در کشور نهادینه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه «من قبل از ورود به سپاه، کار سیاسی کرده‌ام» اظهار داشت: ریسک سیاست در ایران بالا است؛ به همین دلیل سعی کرده‌ام که خودم را حفظ کنم تا از عملکردم پشیمان نشوم. همیشه در مسیر ارزش‌های انقلاب حرکت کرده‌ام.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «خود را اصولگرا می‌دانید یا اصلاح‌طلب» گفت: من اصولگرای جناحی نیستم، خود را اصولگرای انقلابی و اصولگرای اصلاح‌طلب می‌دانم؛ تا به حال میدان دست ما نیفتاده که بتوانیم خودمان را ثابت کنیم.

رضایی درباره هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی خود نیز گفت: قطعاً هزینه‌هایم از همه کمتر خواهد بود؛ اما در زمان مشخصی شماره حساب اعلام خواهم کرد.

وی درباره سلامت انتخابات در کشور و شیوه رأی‌گیری خاطرنشان کرد: قطعاً شیوه رأی‌گیری مکانیزه بهتر است و به عنوان یکی از اولویت‌های دولت آینده‌ام تلاش می‌کنم که این اقدام هر چه سریعتر انجام شود.

رضایی با بیان اینکه اشتباهاتی در زمان رأی‌گیری صورت می‌گیرد، گفت: شاید تخلفاتی هم باشد اما قطعاً در حد استاندارد بوده است؛ همچنین باید هیئت منصفه‌ای باشد که افرادی که رد صلاحیت شده‌اند در آنجا طرح شکایت کنند.

کد خبر 203721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز