سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

بندرترکمن: به هر قیمتی حتی با گرفتن وام و قرض از دیگران و به امید خانه‌دار‌شدن در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کردند ولی با گذشت مدت‌ها از وعده‌های مکرر برای تحویل واحدها، همچنان اجاره‌نشین هستند.

مسکن مهر


به گزارش مهر، متقاضیان مسکن مهر بندرترکمن می‌گویند هر بار مسئولان برای تحویل واحدها وعده می‌دهند و ما نیز طبق وعده آنها به صاحبخانه می‌گوییم که به‌زودی از خانه اجاره‌ای‌مان می‌رویم و عملی‌نشدن وعده‌ها سبب شده تا هم از خانه‌های اجاره‌ای رانده و هم از مسکن مهر مانده شویم. این موارد بخشی از دغدغه‌ها و دلگویه‌های متقاضیان مسکن مهر در شهرستان بندرترکمن در غرب گلستان است. یکی از این متقاضیان می‌گوید: هر‌ماه به صاحبخانه وعده می‌دهم که ‌ماه دیگر خانه‌ام آماده می‌شود و خانه‌اش را تحویل می‌دهم تا بتواند مستأجر جدیدی بیاورد اما هر‌ماه دریغ از ماهی دیگر. وی که متقاضی یکی از واحدهای مسکن مهر در سایت آزادی بندرترکمن است، ادامه داد: با هر قیمتی که بود تاکنون هشت‌میلیون تومان پول به‌عنوان سهم آورده واریز کردم به هوای اینکه صاحبخانه شوم و مدت‌ها از وعده مسئولان برای تکمیل و تحویل واحدها می‌گذرد و حسرت خانه دار شدن به دلمان مانده است. این شهروند بندرترکمنی بیان داشت: پس از آنکه وعده تحویل در سال گذشته محقق نشد، امسال نیز به پایان رسید و دریغ از تحویل واحدها به متقاضیان.

متقاضی دیگری عنوان کرد: تنها چهار نفر در 10بلوک مسکن مهر کار می‌کنند و به این ترتیب چگونه ممکن است مسکن تا پایان سال به پایان رسد. این متقاضی مسکن مهر یادآورشد: هنوز گازکشی و لوله‌کشی آب واحدها پایان نیافته و برخی واحدها با آنکه هنوز کارشان به پایان نرسیده هنگام بارندگی از سقف آنها آب می‌چکد.

در مجموع هزار و 977واحد مسکن مهر در بندرترکمن در دست ساخت است که در قالب طرح خودمالکی و سه سایت مسکن مهر در حال اجراست. در این زمینه فرماندار بندرترکمن در پاسخ به تأخیر زمان تحویل پروژه‌ها گفت: 730واحد از طرح مسکن مهر شهرستان در سه سایت در حال ساخت است و قرار بود طرح مسکن مهر آزادی تا پایان سال 90به بهره‌برداری برسد. عبدالحمید قربانزاده گوگلانی بیان داشت: این پروژه ابتدا در پنج بلوک و هشت طبقه طراحی شده بود و مشاور به مطالعات ژئوتکنیک آن توجه نکرد و در عملیات اجرایی متوجه این مسئله شدیم.

تغییر نقشه سبب تأخیر

وی اظهار داشت: سرانجام مقرر شد که پروژه در 10بلوک دو طبقه تعریف و طراحی شود و تأخیر این طرح به‌دلیل تغییر نقشه اجرایی بوده است. وی در عین حال نداشتن نقدینگی لازم از سوی پیمانکاران را از دیگر مشکلات بیان و تصریح کرد: مردم بیشتر نگران استحکام مسکن هستند و مسکن مهر شهرستان استانداردهای لازم را دارد. وی یادآورشد: مسکن مهر طرح بزرگی است و اشکالات جزئی این طرح قابل حل است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان نیز با بیان اینکه هزار و 997واحد مسکن مهر در شهرستان بندرترکمن در دست ساخت است و از این تعداد 1267واحد خودمالکی و بقیه در قالب سه سایت توسط بخش دولتی در دست اجراست، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی سایت‌های مسکن مهر بخش دولتی بندرترکمن بیش از 85درصد است.عادل مصدقی عنوان کرد: در بخش مسکن خودمالکی 253میلیارد و 400میلیون ریال و در بخش مسکن مهر دولتی 175میلیارد ریال تسهیلات بانکی مصوب شده است. مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: 340واحد از سایت مسکن مهر 360واحدی مروارید آماده تحویل بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه سال 92کل این واحدها واگذار شوند. وی افزود: در حال حاضر کلیه تأسیسات زیربنایی این سایت انجام شد و طرح فاضلاب این سایت نیز از هفته آینده آغاز می‌شود. مصدقی گفت: در پروژه 360واحدی سقف تسهیلات 25میلیون تومان و سهم آورده نیز 4/5 تا پنج میلیون تومان است و در مجموع هر واحد 30تا 32میلیون تومان تمام می‌شود. وی یادآورشد: در 200واحدی آزادی نیز سهم آورده هشت میلیون تومان و در سایت 170واحدی سقف واحد 22میلیون تومان و سهم آورده 10میلیون تومان است. به هرترتیب سال جدید را در پیش داریم و همچنان خانوارهای زیادی در بندرترکمن منتظر بهره‌برداری و تحویل واحدهای مسکن مهر هستند تا سال جدید را در خانه‌هایشان نو کنند.

مشکلات تسهیلات مسکن مهر در دامغان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی گفت: درصورت حل‌شدن مشکل تسهیلات متقاضیان مسکن مهر در دامغان سؤال خود را از وزیر پس می‌گیرم. عبدالرحمان رستمیان با اشاره به اینکه 750واحد مسکن مهر در شهرستان دامغان دچار مشکلات افزایش سود تسهیلات هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا سود این تسهیلات از 12درصد به چهار درصد کاهش پیدا کند.

کد خبر 203099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز