دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین مرحله از اولین سفر خارجی او وارد فرودگاه لندن شد.

kerry

 نخستین سفر رسمی کری در مقام وزیرامور خارجه آمریکا  11 روز طول می‌کشد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ،جان کری در جریان سفرش از 9 کشور اروپایی و آسیایی دیدن می‌کند. کری پس از دیدار از انگلیس به کشورهای آلمان،فرانسه،ایتالیا،ترکیه،مصر،قطر،امارات عربی متحده و عربستان هم سفر خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا قرار است در این سفر یک شنونده باشد، اما رهبران کشورهای میزبان او تمایل دارند تا چنانچه کری ایده‌های جدیدی درباره مسائل سوریه، ایران و درگیری فلسطین با رژیم صهیونیستی دارد؛ مطرح کند.او قرار است ششم مارس سال 2013 میلادی به واشنگتن باز گردد.

این یک سفر معارفه برای سیاستمداری است که 28 سال در سنای آمریکا فعال بوده و سپس یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا بوده و چهار سال نیز ریاست آن را برعهده داشته‌است.

کری پس از گفت‌وگو با متحدان خود در لندن، برلین و پاریس به رم سفر ‌می‌کند و با اعضای مخالفان دولت بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه دیدار خواهد کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت واشنگتن از مخالفان دولت اسد را به کمک‌های غیرتسلیحاتی محدود کرده اگرچه کشورهایی چون قطر و عربستان به ارسال سلاح به این کشور ادامه می‌دهند.

جان کری همچنین قرار است روز سه‌شنبه در قزاقستان در کنار مقام‌های انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه با مقام‌های ایرانی دیدار کند.

کد خبر 202956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز