همهشری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه مداخله جویانه وزیر امور خارجه فرانسه و اظهارات بی اساس وزیر دفاع این کشور در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و تشدید مجازات‌ها علیه کشورمان را محکوم کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن بیانیه مداخله جویانه وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص کشورمان اظهار داشت: رفتار دو گانه مدعیان ظاهری آزادی بیان، مطلب جدیدی نبوده و مردم فهیم ما نسبت به این تحرکات مذبوحانه شناخت داشته و پاسخ خود در طرد آن را در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن به نمایش گذاشتند.

وی افزود: توصیه ما به برخی دولتمردان فرانسه این است که به جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها، به اصلاح وضعیت اسفناک حقوق بشر آن کشور از جمله خشونت و شکنجه های اعمال شده علیه شهروندانش، پناهندگان و رفع تبعیض نژادی یا مرگ شهروندان فرانسوی در بازداشتگاهها و زندانها که مورد اعتراض سازمانهای بین المللی نیز قرار گرفته، توجه کنند.

به گزارش مهر، مهمانپرست با اشاره به اظهارات بی اساس ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در خصوص فعالیت های هسته ای و تشدید مجازات ها علیه کشورمان بیان داشت: تصور باطل برخی کشورهای غربی مبنی بر انفعال ایران در اثر اینگونه فشارها، موجب دست کشیدن ملت ایران از حقوق اساسی خود نخواهد شد و بهتر آن است که دولت فرانسه به جای رفتارها و اظهارات غیر منطقی، رویکردی درست و منطبق با واقعیات اتخاذ نماید.

وی با اشاره به ماهیت شفاف و صلح آمیز فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همکاریهای مستمر و نزدیک همیشگی کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ریشه نا امنی و بی ثباتی در منطقه، ر‍یم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن و همان کسانی هستند که در امر ارسال سلاح و اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان منطقه و تشدید درگیری ها و خونریزی فعال می باشند.

کد خبر 201894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز