همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن انفجارهای بوستون و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این انفجار گفت: جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی که جان انسان‌های بی‌گناه را به خطر بیندازد، به شدت محکوم می‌کند.

رامین مهمانپرست در گفت و گو  با ایرنا با بیان اینکه مشخص نشده است که چه فرد یا افرادی و با چه انگیزه‌ای دست به این اقدام زده‌اند، افزود: این حادثه که در آن تعدادی از مردم شهر بوستون از بین رفتند و عده‌ای نیز مجروح شدند، موجب تاثر هر کس می‌شود.[انفجارهای ماراتن بوستون؛ ٣ کشته و ١٣٢ مجروح]

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: معتقدیم همه دولت‌ها باید تلاش کنند زمینه آرامش و امنیت برای همه مردم جهان برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ریشه اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در هر نقطه از دنیا خشکانده و صلح و امنیت در جهان برقرار شود، اظهار داشت: فرقی ندارد اینگونه اقدامات در چه منطقه‌ای صورت بگیرد بلکه باید جلوی گسترش آن گرفته شود.

مهمانپرست با بیان اینکه به هیچ وجه نباید هیچ نوع حرکت خشونت آمیز توجیه شود، گفت: در هر نقطه‌ای که مردم صدمه ببینند، وظیفه همه انسان‌ها است که با این حرکت‌ها مقابله کنند و اجازه ندهند چنین پدیده‌هایی رشد کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: متاسفانه برخی دولت‌ها برای تامین منافع خود ممکن است احساس کنند در مقطعی حمایت از گروه‌های افراط گرا می‌تواند جنبه مثبتی داشته باشد اما همانطور که می‌دانیم پدیده تروریسم و افراط گرایی به همه صدمه می‌زند و به هیچ وجه، کسی نباید حمایت از آن را چه در خاورمیانه، چه در آمریکا یا در هر نقطه از جهان توجیه کند بلکه همه باید برای مقابله با چنین رویکردی همکاری و از جان انسان‌های بیگناه دفاع کنیم.

مهمانپرست با یادآوری گسترش استفاده از سلاح در امریکا و اقداماتی که جان مردم این کشور را به خطر می‌اندازد، گفت: باید ریشه‌های این مساله شناسایی و با آن برخورد شود و فکر می‌کنیم آزادی عمل برای گروه‌های مختلف نباید به تهدید جان افراد و انسان‌های عادی و بیگناه منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال اظهار داشت: اجازه دادن به گروه‌های تروریستی برای فعالیت و خارج کردن آنها از فهرست گروه‌های تروریستی به بهانه آزادی، در نهایت به بی‌ثباتی و ناهماهنگی منجر می‌شود و همه مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 209488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز