همشهری آنلاین: وزارت خارجه فرانسه ضمن استقبال از ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران خواستار پاسخ این کشور به پرسش‌های جامعه جهانی شد.

فرآنسه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع وابسته به مقامات فرانسه اعلام کردند که این کشور قصد دارد تا گفت‌وگوهای چندجانبه با ایران را در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور و دیگر مسایل، مشروط بر اینکه ایران موضع محکمی درباره نگرانی‌ها جامعه جهانی اتخاذ کند، از سر گیرد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که «لوران فابیوس» وزیر خارجه این کشور بر تمایل بر گفت‌وگوها در دوران ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» تاکید کرد. با این حال فرانسه تمایل دارد تا اقدام اساسی‌تر از ایران ببیند؛ به ویژه در ارتباط با خواسته‌های گروه 1+5 که چندین بار تاکنون مطرح شده‌اند.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «این موضوع به ایران بستگی دارد که قاطعیت خود را به وسیله ارائه پاسخ‌های صریح به خواسته‌های مطرح شده نشان دهد. خواسته‌هایی که چندین ماه قبل در نشست آلمانی قزاقستان مطرح شدند. ضمن اینکه اگر ایران آمادگی دارد، فرانسه و شرکایش در گروه 1+5 نیز می‌خواهند تا گفت‌وگوها از سر گرفته شوند.»

در ملاقات سه‌شنبه گذشته «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه و «علی آهنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، روابط ایران و فرانسه، موضوع هسته‌ای، حقوق بشر و تحولات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

کد خبر 226323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز