همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی تشکل جدید سینمایی خبر داد و گفت: تدوین اساسنامه راه اندازی این تشکل در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا سیدمحمد حسینی گفت: قرار بر این شده که اساسنامه تشکل جدید سینمایی نوشته و تدوین شود و ضمن بحث ها و پیشنهادها درمورد این اساسنامه، حیطه اختیارات و وظایف آن، دامنه فعالیت ها و نام آن مشخص خواهد شد.

وی درباره نام این تشکل جدید گفت: هیچ حساسیتی نسبت به نام این تشکل نداریم و ما تابع هر نامی خواهیم بود که اهالی سینما بپسندند.

حسینی افزود: مسوولیت تدوین اساسنامه این تشکل سینمایی را سه نفر از کسانی که در گذشته در خانه سینما فعالیت می‌کرده اند، سه نفر از سازمان سینمایی و یک نفر هم به عنوان نماینده رییس جمهور به عهده خواهند داشت.

وی درباره علت انتخاب افراد مورد نظر برای تدوین اساسنامه گفت: در دوره گذشته از ابتدا تردید وجود داشت که آیا مراحل قانونی درباره آن تشکل طی شده یا نه که همکاران حقوقی اعتقاد داشتند در گذشته بر مبنای قانونی نبوده است.

حسینی افزود: اگر این اساسنامه از ابتدا مستحکم باشد و کار بر مبنای درستی انجام گیرد، در آینده هم مشکلی پیش نخواهد آمد و لازم است حتی مسائل اختلافی در اساسنامه پیش بینی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قانونی بودن اساسنامه این تشکل سینمایی را صیانت از حقوق خود سینماگران دانست و گفت: وقتی که قانون مشخصی باشد، اختلاف کمتر پیش می‌آید و اگر هم پیش بیاید منبع رفع اختلاف در آنجا مشخص است.

 

کد خبر 200117

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز