دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: جشنواره حضرت عبدالعظیم(ع) یک جشنواره معنوی با ساختار فرهنگی - هنری است که همزمان با سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) در سه حوزه اصلی و دو بخش جانبی برگزار می‌شود.

جشنواره هنری

به گزارش فارس، نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی هنری عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این اداره برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد پیامبر اعظم(ص) گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که از 6 ماه پیش انجام شد، برای نخستین بار در ایام میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) در ابتدای ماه ربیع‌الثانی، جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم(ع) را با محوریت «ری، قبله‌گاه تهران» برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این جشنواره علاوه بر پرداختن به شخصیت ایشان به عنوان یک چهره از خاندان امامت و ولایت، دو نگاه ویژه داریم: یک نگاه ویژه به اثرگذاری تاریخی، فرهنگی و سیاسی ری داریم و نگاه دوم، محوریت موضوع زیارت و معنویت میان مردم تهران است.

مدیرکل ارشاد استان تهران ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره حضرت عبدالعظیم(ع) یک برنامه با ساختار فرهنگی هنری و با هدفگذاری معنوی-مذهبی است.

قاضی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اداره کل متبوع خود در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که یازدهمین دوره آن سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امسال اولین سال آغاز جشنواره حضرت عبدالعظیم را داریم و امیدواریم این جشنواره دارای تقویم ثابت باشد تا هر سال پربارتر از سال گذشته برگزار شود.

وی افزود: حوزه‌های «علمی پژوهشی» شامل مقالات و کتاب‌های مرتبط با ری و حضرت عبدالعظیم، «هنری» و «کودک و نوجوان» جشنواره امسال را تشکیل می‌دهند.

قاضی‌زاده گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره سه کتاب را رونمایی می‌کنیم و یک نماهنگ کرال ویژه حضرت عبدالعظیم هم ساخته خواهد شد که با اجرای استاد شربیانی همراه می‌شود.

همچنین در مدارس تهران برنامه‌های ویژه‌ای نظیر تهیه روزنامه‌دیواری داریم و با همکاری مبلغان استان تهران برنامه‌هایی در سطح مدارس ویژه زندگی حضرت عبدالعظیم برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی در حاشیه جشنواره گفت: این پیامک‌ها با محوریت دلنوشته و زیارت حضرت عبدالعظیم برگزار می‌شود. در 8 زورخانه تهران و ری نیز مراسم پرده‌خوانی و نقالی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: اختتامیه جشنواره در شب تولد حضرت عبدالعظیم(ع) در 26 بهمن در آستان آن حضرت برگزار می‌شود و علاوه بر برگزیدگان جشنواره، از خادمان فرهنگی-هنری ری و حضرت عبدالعظیم(ع) نظیر داود میرباقری (کارگردان سریال مسافر ری) تجلیل می‌شود.

قاضی‌زاده با معرفی سایت www.jashnvareabdolazim.ir به عنوان پایگاه اینترنتی جشنواره حضرت عبدالعظیم الحسنی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره در شهرستان ری راه‌اندازی شده و با همکاری عزیزانی در مؤسسه منتظر منجی کارها را پیش خواهند برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تأکید کرد: امسال سال نخست جشنواره است و ان‌شاءالله در سال‌های بعد حوزه‌های دیگری نظیر «نمایش» هم به جشنواره افزوده می‌شود تا علاوه بر تقویت علقه مردم تهران به زیارت، منجر به تولید فعالیت‌های فاخر هنری شود.

به گفته وی، آیت‌الله حسن ممدوحی، موسی حقانی، محمد شجاعی و حجت‌الاسلام محمد تقدیری اعضای کمیته علمی را تشکیل می‌دهند و دبیر اجرایی نیز آقای مخدومی است.

قاضی‌زاده در پایان از تولیت آستان حضرت عبدالعظیم، امام جمعه شهر ری و فرمانداری این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حمایت اداره کل ارشاد استان تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به ایمیل info@jashnvareabdolazim.ir یا نشانی شهرری، میدان حضرت عبدالعظیم(ع)، خیابان قم، خیابان کاشانی، کوچه برزگر، پلاک 13 (مؤسسه فرهنگی هنری منتظران منجی) ارسال کنند.

 

کد خبر 199355

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز