مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت معماری فاسترز اند پارتنرز طرح‌هایی را برای ساخت‌و‌ساز بر روی ماه با استفاده از موادی که بر روی سطح ماه موجود است را ارائه کردند.

ماه

به گزارش BBC، بر اساس این طرح ساختاری قابل تورم از زمین به ماه ارسال خواهد شد و سپس با کمک گرفتن از چاپگرهای سه بعدی پوسته ای بر روی آن چاپ خواهد شد. این چاپگر‌ها که توسط تعدادی روبات کنترل می‌شوند از خاک ماه که به سنگفرش یا رگولیت شهرت دارد، برای ساخت پوششی چند لایه استفاده خواهند کرد.

ماه

منطقه مورد نظر برای ساختن این بناها نیمکره جنوبی ماه است و این بناها به گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که بتوانند چهار نفر را در خود بگنجانند و البته از قابلیت بزرگ شدن نیز برخوردار است.

در سال 2010 تیمی از محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند سنگفرش یا رگولیت مصنوعی حاوی سیلیکون، آلومینیوم، کلسیم، آهن و اکسید منیزیم را می‌توان در چاپگر‌های سه بعدی مورد استفاده قرار داد تا با استفاده از آن موادی جامد چاپ شوند.

ماه

نقشه‌های جدید ساخت خانه‌های مسکونی بر روی ماه نتیجه همکاری میان سازمان‌هایی از قبیل آژانس فضایی اروپا است. این طرح به واسطه تولید چاپگری به شکل D با قابلیت چاپ ساختارهای بسیار بزرگ در شرایط خلا برخوردار بود، مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 199803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز