گروه حوادث: اعضای یک باند که همه بچه محل بودند طعمه‌های خود را تحت عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردند و در بین راه با تهدید دو چاقو دست به زورگیری می‌زدند.

متهمان

چندی قبل مردی به کلانتری شهرک ولیعصر رفت و خبر از زورگیری میلیونی از سوی سرنشینان یک پراید داد.وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: در میدان آزادی منتظر ماشین ایستاده بودم تا به پونک بروم که یک خودروی پراید مقابل من توقف کرد. یک مرد روی صندلی عقب و مرد دیگری روی صندلی جلو نشسته بود، طوری که من تصور کردم آنها مسافر هستند. وی ادامه داد:

من هم سوار ماشین شدم اما در بین راه راننده تغییر مسیر داد و به سمت اسلامشهر رفت. وقتی من اعتراض کردم مردی که روی صندلی جلو نشسته بود خودش را به سمت عقب ماشین پرت کرد و چاقویی روی پهلویم گذاشت. مرد دیگر نیز تیغه چاقویش را روی گردنم قرار داد و هر دو با تهدید همه پول‌ها و اموال باارزشی را که همراهم بود از من گرفتند. من که وحشت کرده بودم، هیچ مقاومتی نکردم و آنها کارت عابربانکم و رمزش را نیز با تهدید از من گرفتند. سپس دست‌وپایم را با طناب بستند و مرا از ماشین در حال حرکت به بیرون پرتاب کردند. در همان هنگام یکی از شهروندان که متوجه ماجرا شده بود به کمک من آمد و دست و پایم را باز کرد. من هم به‌رغم اینکه مجروح شده بودم به کلانتری آمدم تا ماجرا را گزارش کنم.

بعد از اعلام این شکایت، تیمی از مأموران با دستور قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.ماموان تجسس کلانتری در تحقیقات خود دریافتند که زورگیران بعد از سرقت عابربانک شاکی با در اختیار داشتن رمز وی اقدام به برداشت مبلغ یک میلیون و نهصد هزار تومان از حساب وی کرده‌اند. شواهد حکایت از این داشت که دزدان با عابربانک مسروقه به یک مغازه موبایل‌فروشی در جنوب تهران رفته‌اند و دو گوشی موبایل خریده‌اند.

در جست‌وجوی سارقان

همین سرنخ کافی بود تا جست‌وجوی مأموران برای دستگیری دزدان وارد مرحله‌ای تازه شود. آنها با بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته موبایل‌فروشی توانستند یکی از دزدان را شناسایی کنند. او مجرمی سابقه‌دار بود که مأموران خیلی زود توانستند محل زندگی وی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کنند.

با دستگیری یکی از متهمان و اطلاعات به‌دست آمده از وی تحقیقات برای بازداشت اعضای دیگر این باند آغاز شد تا اینکه مأموران چهارم بهمن‌ماه موفق شدند سه عضو دیگر این باند را در حوالی میدان آزادی هنگامی که قصد شناسایی طعمه جدیدی داشتند دستگیر کنند.

اعترافات بچه محل‌ها

با دستگیری چهار عضو این باند مشخص شد که یکی از آنها مالخر است. همچنین در تجسس‌ها مشخص شد که اعضای این باند دست به سرقت خودروهای پراید می‌زدند و بعد با خودرو‌های مسروقه به سراغ مسافرها می‌رفتند و با سوار کردن آنها، اموالشان را با تهدید چاقو به سرقت می‌بردند. یکی از متهمان دستگیرشده این باند در بازجویی‌ها گفت:

شیوه‌مان این بود که حوالی غرب یا جنوب تهران به‌عنوان مسافر سوار خودروهای پراید می‌شدیم و با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو می‌کردیم. سپس با همان خودروی مسروقه در قالب گروه‌های دو یا سه نفره، طعمه‌های خود را که مسافران بودند سوار ماشین می‌کردیم و بعد از سرقت اموالشان دست و پای آنها را با طناب می‌بستیم و از داخل ماشین به بیرون پرت می‌کردیم. وی ادامه: اعضای باندمان شش نفر بودند و همه بچه محل بودیم ، به همین دلیل همدیگر را می‌شناختیم. یکی از ما هم نقش مالخر را به‌عهده داشت که اموال مسروقه را از ما می‌خرید. ما هم پول‌های به‌دست آمده را بین هم تقسیم می‌کردیم.

به گزارش همشهری، متهمان تاکنون در بازجویی‌ها به سرقت پنج پراید و زورگیری از 9نفر با تهدید چاقو اعتراف کرده‌اند. این در حالی است که تحقیقات پلیسی برای دستگیری دو عضو دیگر این باند آغاز شده است تا در بازجویی‌ها زوایای پنهان پرونده آشکار شود. از سوی دیگر چهار متهم دستگیرشده با قرار قانونی بازداشت شده‌اند و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته‌اند.

کد خبر 199265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز