گروه حوادث: با گذشت کمتر از یک‌ماه از قتل دلخراش پسربچه هفت ساله در شهرستان بهارستان، پلیس توانست اصلی‌ترین مظنون پرونده را که مدارک و شواهد زیادی علیه او وجود دارد دستگیر کند.

حوادث - مقتول

تیم تحقیق احتمال می‌دهد که قتل این پسربچه با ناپدید شدن پسربچه دیگری در همان حوالی هیچ ارتباطی ندارد و به همین دلیل جست و جو برای پیدا کردن پسربچه دوم ادامه دارد.نیمه شب 30دی‌ماه امسال مأموران پلیس شهرستان بهارستان در استان تهران از ناپدید شدن مرموز پسربچه‌ای هفت ساله باخبر شدند. پدر این پسربچه به مأموران گفت:

«ساعت 11شب بود که امیر مهدی به من گفت برای مدرسه قرار است یک کاردستی درست کند و برای این کاراحتیاج به مقوا دارد. با او به مغازه‌ای رفتیم که سر کوچه‌مان است. آن مغازه مقوا نداشت و به سوپرمارکت دیگری رفتیم که چند کوچه بالاتر بود. وقتی مقوا را برای امیر مهدی خریدم چون خودم خریدهای دیگری هم داشتم و از طرفی هوا سرد بود، از او خواستم که زودتر به خانه برگردد و خودم چند دقیقه بعد راهی خانه شدم. وقتی به خانه رسیدم فهمیدم که امیر مهدی هنوز به خانه برنگشته است.

از سوپرمارکت تا خانه ما فاصله زیادی نبود و نگران شدم. حتی همسرم هم از او خبر نداشت و فکر می‌کرد که وی با من بر می‌گردد. ترسیده بودم و سریع از خانه بیرون رفتم تا شاید او را پیدا کنم اما هر چه گشتم اثری از او ندیدم. همه جای محله را زیر پا گذاشتم و به تک‌تک مغازه‌ها و خانه دوستان پسرم هم سر زدم اما بی‌نتیجه بود. برای همین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس خبر دهم.

ماموران پلیس بعد از دریافت این گزارش با در اختیار داشتن عکس پسربچه گمشده جست و جو برای پیدا کردن او را آغاز کردند تا اینکه صبح روز بعد جسد او در خرابه‌ای در نزدیکی خانه‌شان پیدا شد. به این ترتیب ماجرا به کارآگاهان جنایی شهرستان بهارستان گزارش و تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. جسد امیرمهدی در حالی پیدا شد که بررسی‌ها نشان می‌داد وی با اصابت ضربات جسمی سخت به سرش به قتل رسیده است. کارآگاهان در حال تلاش برای یافتن سرنخی از عامل جنایت بودند که خبر رسید پسربچه هفت‌ساله دیگری به نام امیرعلی نیز در این منطقه به طرز مرموزی ناپدید شده است.

پنج بهمن‌ماه بود که والدین امیرعلی با مراجعه به کلانتری خبر از ناپدید شدن فرزندشان دادند. آنها گفتند که پسرشان وقتی برای خرید به سوپر مارکت محله‌شان در خیابان الهیه گلستان رفته، دیگر به خانه برنگشته و ناپدید شده است. مادر امیرعلی گفت: پسرم برای خرید تخم‌مرغ به سوپر مارکت رفت اما وقتی دیدم از رفتن او 20دقیقه‌ گذشت و او پیدایش نشد خیلی نگران شدم و با مغازه تماس گرفتم.

صاحب مغازه گفت که پسرم چند دقیقه پیش بعد از خرید از مغازه خارج شده است و وقتی این جمله را شنیدم به‌شدت نگران شدم. به همراه اعضای خانواده و بستگان همه جا را دنبال امیرعلی گشتیم اما اثری از او پیدا نکردیم. با دریافت این گزارش، کارآگاهان که حدس می‌زدند ناپدید شدن این دو پسربچه با هم ارتباط دارد، تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه شروع کردند. آنها در نخستین اقدام به استعلام از بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی دست زدند اما ردی از دومین پسربچه پیدا نکردند.

حتی خانواده امیرعلی عکس او را در کوچه و خیابان و روزنامه‌ها منتشر کردند ولی باز هم نتوانستند اثری از پسرشان پیدا کنند. با گذشت کمتر از یک‌ماه از وقوع این اتفاقات، سرانجام تیم ویژه‌ای از کارآگاهان که رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته بودند، توانستند با پیگیری سرنخ‌های به جا‌مانده اصلی‌ترین مظنون پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

پلیس مدارک و شواهد زیادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این فرد در قتل امیرمهدی دست داشته است اما وی هنوز به جنایت اعتراف نکرده است. از طرفی آنچه در بررسی‌های تخصصی به‌دست آمده، نشان می‌دهد ناپدید شدن دو پسربچه هفت ساله احتمالا ربطی به هم ندارند و این بدان معناست که احتمال دارد امیر علی(دومین پسربچه ناپدید شده) زنده باشد و به‌زودی به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردد. با این حال تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و به‌زودی درخصوص این پرونده اطلاع‌رسانی کاملی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 200653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز