گروه حوادث: مرد میانسال وقتی با خروج خواهرزن معتادش از خانه مخالفت کرد، خبر نداشت که با یک تماس تلفنی قربانی کینه‌ای خونین خواهد شد.

متهم

30بهمن‌ماه سال‌جاری ماموران کلانتری 116تهران در جریان درگیری خونینی در جنوب پایتخت قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد میانسالی به نام علی در درگیری با جوان موتور سوار مجروح شده و توسط شاهدان به بیمارستان انتقال یافته است.

به گفته شاهدان دو موتور سوار بعد از حمله به مرد میانسال با ضربات شمشیر او را مجروح کرده و سپس پا به فرار گذاشته بودند. از سوی دیگر کارآگاهان در بررسی محل حادثه یک کلت کمری نیز پیدا کردند که نشان می‌داد مهاجمان مسلح به سلاح گرم بوده‌اند. درحالی‌که تجسس‌های پلیسی برای شناسایی مهاجمان ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید که مرد میانسال بر اثر شدت جراحات جان باخته است. با مرگ وی، قاضی شهریاری بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران در جریان این جنایت قرار گرفت و دستور بازداشت قاتلان فراری را آغاز کرد.

یک سرنخ

درحالی‌که جست و جو برای شناسایی عاملان جنایت ادامه داشت خواهرزن مقتول سرنخی را پیش روی پلیس قرار داد. وی به مأموران گفت: مدتی بود که در دام اعتیاد گرفتار شده بودم و شوهر خواهرم(مقتول) مرتب اصرار داشت که برای ترک به کمپ بروم. من نیز هر بار بهانه می‌آوردم تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم به دیدن یکی از دوستانم بروم. شوهر خواهرم که تصور می‌کرد قصد دارم با دوستانم مواد مصرف کنم در خانه را بست و اجازه خروج از خانه را به من نداد.

با گریه التماسش کردم که در را باز کند و اجازه بدهد که از خانه بیرون بروم اما او اصرار داشت که باید مواد را ترک کنم. وی ادامه داد: در آن لحظه به فکرم رسید که با خواستگارم به نام سعید تماس بگیرم و از او درخواست کمک کنم. سعید مدت‌ها بود که خواستگار من بود اما شوهر خواهرم مخالف این ازدواج بود و می‌گفت او نمی‌تواند مرا خوشبخت کند اما من به او علاقه داشتم. برای همین روز حادثه با او تماس گرفتم و از او کمک خواستم. به او گفتم شوهر خواهرم اجازه نمی‌دهد که از خانه بیرون بروم و او هم به سرعت خود را به مقابل خانه رساند و دقایقی بعد حادثه مرگبار برای شوهرخواهرم رخ داد. حالا هم فکر می‌کنم که عاملان جنایت سعید و دوستش باشند که وقتی شوهر خواهرم از خانه بیرون آمده به سمت وی حمله کرده و او را به قتل رسانده‌اند.

دستگیری دو شمشیرزن

اظهارات این دختر جوان کافی بود تا بازپرس شهریاری دستور بازداشت سعید را صادر کند. تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند عصر پنجشنبه این مرد جوان را دستگیر کنند. وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی شواهد را علیه خود دید به جنایت با همدستی دوستش پرویز اعتراف کرد. وی به ماموران گفت: چند‌ماه پیش با سپیده، خواهرزن مقتول آشنا شدم.

ما قصد ازدواج داشتیم اما مقتول مخالف این ازدواج بود و من وقتی متوجه مخالفتش شدم از او کینه به دل گرفتم. وی ادامه داد: روز حادثه سپیده با من تماس گرفت و گفت که شوهرخواهرش اجازه خروج از خانه را به او نمی‌دهد. من هم عصبانی شدم و با پرویز به سمت خانه وی رفتیم. درحالی‌که سوار بر موتور بودیم به کمین مقتول نشستیم تا اینکه وی از خانه بیرون آمد. ابتدا پرویز از موتور پیاده شد و با شمشیری که در دست داشت چند ضربه به او زد.

بعد از آن من هم با شمشیر به او ضربه زدم اما اصلا از اسلحه استفاده نکردیم و بعد از اینکه دیدیم مقتول خون آلود روی زمین افتاده پا به فرار گذاشتیم و اسلحه نیز در محل درگیری جا ماند. بعد از اعترافات این خواستگار شمشیرزن و اطلاعاتی که وی در اختیار تیم تحقیق قرار داد، کارآگاهان موفق به دستگیری پرویز شدند که او نیز اعتراف کرد با شمشیر به مقتول ضربه زده اما از اسلحه استفاده نکرده است. این در حالی بود که در بررسی‌های نخست مشخص شد گلوله‌ای از کلت کمری شلیک نشده و همچنین پوکه‌ای نیز در محل درگیری کشف نشد.

با این حال هر کدام از متهمان ادعا کردند اسلحه متعلق به دیگری است و هنوز مشخص نیست که چه‌کسی اقدام به حمل سلاح غیرمجاز کرده است.براساس این گزارش قاضی شهریاری دستور انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی را صادر کرده تا علت اصلی مرگ او مشخص شود.عاملان جنایت نیز با قرار بازداشت موقت در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند تا در تحقیقات تکمیلی زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 202719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز