گروه حوادث: مدیرعامل یک شرکت بازرگانی که به‌بهانه واردات تجهیزات معادن دست به قاچاق گنج‌یاب‌های پیشرفته می‌زد، در مخفیگاه پیشرفته‌اش دستگیر شد.

گنج یاب

چندی قبل گزارشی در اختیار یگان حفاظت استان تهران قرار گرفت که نشان می‌داد یک شرکت بازرگانی تحت پوشش واردات تجهیزات معادن اقدام به قاچاق دستگاه‌های فلز یاب و گنج یاب می‌کند.با دریافت این گزارش، تیمی از مأموران اطلاعات و عملیات به دستور محمدرضا عسگری، سرپرست یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. مأموران با شناسایی شرکت مذکور آنجا را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که مدیرعامل فردی سابقه دار است که پیش از این نیز دو بار به اتهام فروش گنج یاب و فلزیاب دستگیر و راهی زندان شده است.

مأموران در ادامه متوجه شدند که ساختمان شرکت مجهز به دوربین‌های مداربسته و سیستم اعلان خطر است و مجرم سابقه دار با استفاده از این تجهیزات اطراف شرکت را کاملا زیرنظر دارد. وی حتی برای جلوگیری از ورود احتمالی مأموران به شرکت از در ورودی الکترونیک استفاده کرده و با نصب دوربین کوچکی بالای در، رفت‌وآمدها به آنجا را کنترل می‌کرد.

مأموران که مطمئن بودند متهم در داخل شرکت دستگاه‌های گنج یاب نگهداری می‌کند با دریافت دستور قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه وارد آنجا شدند و مرد جوان را دستگیر کردند. آنها همچنین در بازرسی از شرکت دو دستگاه گنج یاب پیشرفته و یک دستگاه ردیاب پیشرفته آنتن دار و نقطه زن که محل دقیق گنج و عتیقه‌ها را در اعماق زمین نشان می‌دهد، کشف کردند. این تجهیزات به طرز ماهرانه‌ای داخل کابینت آشپزخانه شرکت و در داخل گاوصندوق جاسازی شده بودند. مأموران در ادامه چندین پوستر تبلیغاتی به همراه خودکار و کبریت‌هایی که روی آنها تبلیغات فروش فلزیاب و گنج یاب چاپ شده بود پیدا کردند که نشان می‌داد متهم با تبلیغات گسترده در این زمینه و فروش دستگاه‌های گنج یاب پول کلانی به جیب زده است.

تبلیغات ماهواره ای

مرد جوان بعد از دستگیری در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چند سال پیش در یک نمایشگاه اتومبیل کار می‌کردم اما در آمد خوبی نداشتم. برای همین آنجا را ترک کردم و تصمیم گرفتم پودرها و قرص‌های بدنسازی خرید و فروش کنم. چون این قرص‌ها هم قاچاق بود نتوانستم در کارم موفق شوم و در آن زمان بود که از تعدادی از دوستانم شنیدم که در جست‌وجوی گنج هستند. همان لحظه فکری به ذهنم رسید. تصمیم گرفتم یک شرکت تأسیس کنم و با تبلیغات گسترده دست به فروش گنج یاب بزنم. در حدود پنج سال پیش بود که یک شرکت بازرگانی به ثبت رساندم.

پیش از این در پوشش لوازم پزشکی، اقدام به خرید دستگاه‌های گنج یاب کرده و آنها را به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌کردم که دو بار دستگیر شدم و به زندان افتادم اما بعد از آزادی محل شرکت را تغییر دادم و این بار در پوشش واردات تجهیزات معادن دست به قاچاق گنج یاب زدم. وی ادامه داد: معمولا دستگاه‌ها را از دبی می‌خریدم و بعد از تبلیغات گسترده ماهواره‌ای، ‌راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و ‌تبلیغ روی خودکار و کبریت و چاپ و توزیع پوسترهای تبلیغاتی مشتریان خود را شناسایی می‌کردم. سپس دستگاه‌های گنج‌یاب را بین دو تا 200میلیون تومان به آنها می‌فروختم. به گزارش همشهری، تحقیقات از این مرد همچنان ادامه دارد.

کد خبر 199990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز