سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: سه سارق مسلح که با حمله به بانکی در استان فارس دست به سرقت 13میلیون تومانی زده بودند پس از شش‌ماه فرار به دام پلیس افتادند.

سردسته این باند سارق 22ساله‌ای بود که به اتهام سرقت از یک طلافروشی در استان اصفهان تحت تعقیب پلیس قرار داشت.
تیرماه امسال دو سارق نقابدار که مسلح به یک قبضه کلاشینکف بودند به بانکی در شهر کنارتخته در نزدیکی شهرستان کازرون حمله کردند و با شلیک چند تیر هوایی و تهدید کارمندان و مشتریان، دست به سرقت 13میلیون و 800هزار تومان پول نقد زدند. آنها سپس به بیرون از بانک دویدند و همراه با همدستشان که وظیفه نگهبانی خارج از بانک را بر عهده داشت، متواری شدند.

از همان زمان تحقیقات کارآگاهان پلیس برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد. مأموران در بازبینی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته و بررسی اظهارات شاهدان به سرنخ‌هایی از دزدان مسلح دست یافتند و متوجه شدند که دونفر از آنها برادر بوده‌اند. با این اطلاعات جست‌وجوها برای ردیابی دزدان ادامه یافت و بعد از شش‌ماه بررسی‌های اطلاعاتی، مخفیگاه این دو برادر در شهر کنارتخته شناسایی شد.

تیم‌های عملیاتی پلیس شهرستان کازرون راهی این محل شدند و با محاصره آنجا توانستند هر دو متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. با انتقال برادران سارق به اداره آگاهی، آنها به سرقت مسلحانه از بانک اعتراف کردند و مدعی شدند که نقشه این سرقت را یکی از دوستانشان به نام هادی طراحی کرده و وی عامل اصلی این سرقت بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که هادی یک مجرم سابقه دار است که پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان سمیرم استان اصفهان تحت تعقیب پلیس اصفهان قرار داشته است.

از آنجا که متهم بعد از دستگیری همدستانش بدون بر جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بود، جست‌وجوها برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه هفته گذشته مأموران دریافتند که او به خانه برادرش در شیراز رفته و در آنجا مخفی شده است. این محل به سرعت از سوی مأموران محاصره شد و هادی در یک عملیات غافلگیرانه به دام افتاد. او بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی اعتراف کرد و با دستور قضایی راهی بازداشتگاه شد. سردار سجادیان، رئیس پلیس استان فارس با بیان این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این باند ادامه دارد.

کد خبر 198727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز