جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: آخرین طعمه دزدان خشن، همسر یکی از مأموران پلیس بود که مهارت زیادی در ورزش رزمی کاراته داشت.

حوادث سرقت

این زن وقتی تیغه چاقوی دزدان را زیر گلویش دید، با حرکتی سریع، مرد سارق را خلع سلاح کرد و او را زیر ضربات مشت و لگد گرفت.اوایل بهمن‌ماه امسال مأموران پلیس آگاهی رشت در جریان زورگیری‌های سریالی از مسافران در خیابان‌های شهر قرار گرفتند و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سرقت‌ها از سوی سرنشینان تعدادی خودروی پراید و پژو صورت می‌گیرند و به همین دلیل مأموران در ابتدا تصور می‌کردند که با چند باند متفاوت روبه‌رو هستند.

آنها در ادامه تحقیقات متوجه شدند که دزدان در تمامی سرقت‌ها، دو نفر بودند که ابتدا پلاک خودرویشان را با استفاده از گل پوشانده و سپس به سراغ طعمه‌هایشان می‌رفتند. یکی از دزدان پشت فرمان می‌نشست و دیگری روی صندلی عقب و زمانی که مسافری روی صندلی جلو قرار می‌گرفت، فردی که در قسمت عقب بود از پشت سر تیغه چاقویش را زیر گلوی مسافر می‌گذاشت و با تهدید همه اموال باارزش و پول‌هایش را سرقت می‌کرد. بعد از سرقت نیز شروع به ضرب و شتم مالباخته کرده و او را از ماشین در حال حرکت به بیرون پرت می‌کرد.

با توجه به اینکه شگرد دزدان در همه سرقت‌ها یکی بود و تصاویری که از سوی مالباختگان چهره‌نگاری شده بود، شباهت زیادی به هم داشتند کارآگاهان به این نتیجه رسیدند تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند صورت می‌گیرند که برای اجرای نقشه‌هایشان از خودروهای مختلف استفاده می‌کنند تا شناسایی نشوند. بنابراین تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند و با شناسایی محل‌ها و مسیرهای سرقت، به کمین دزدان خشن نشستند.

زن رزمی کار

درحالی‌که تحقیقات برای به‌دام‌انداختن دزدان ادامه داشت و هنوز ردی از آنها به‌دست نیامده بود، اواخر هفته گذشته خودروی پرایدی مقابل زن جوانی که کنار یکی از خیابان‌های رشت در انتظار تاکسی بود، توقف کرد. راننده وانمود می‌کرد که مسافرکش است و مرد دیگری نیز به‌عنوان مسافر روی صندلی عقب نشسته بود. زن جوان وقتی مقصدش را به راننده گفت، سوار ماشین شد و روی صندلی جلو نشست. بعد از طی مسافت کوتاهی، راننده تغییر مسیر داد و وارد خیابانی خلوت شد.

همزمان مردی که در قسمت عقب ماشین نشسته بود، تیغه چاقویش را زیر گلوی زن جوان گذاشت و با تهدید از او خواست که همه پول و اموال باارزش را به او بدهد. زن جوان همسر یکی از مأموران پلیس آگاهی رشت بود که مدت‌ها در رشته کاراته ورزش می‌کرد. او که به فنون رزمی آشنایی کاملی داشت با حرکتی سریع، مرد مسلح را خلع سلاح کرد و با لگدی که به راننده زد، باعث شد کنترل ماشین از دست وی خارج شود. وی سپس به ضربت و شتم مردی پرداخت که روی صندلی عقب نشسته بود اما وقتی ماشین متوقف شد، مرد جوان به سرعت پیاده شد و پا به فرار گذاشت. راننده پراید اما فرصت پیدا نکرد که از دست زن رزمی کار فرار کند و با فریادهای این زن و تجمع مردم در محل حادثه، مرد راننده دستگیر شد.

سارق را نمی‌شناسم

راننده جوان به اداره آگاهی منتقل شد اما در بازجویی‌ها گفت که سارق را نمی‌شناسد و بی‌گناه است. او گفت: من مسافرکشی می‌کردم که ابتدا یک مرد سوار ماشین شد و دقایقی بعد هم زن جوانی را سوار کردم. بی‌آنکه متوجه شوم، ناگهان دیدم که مرد مسافر قصد سرقت از زن جوان را داشت که از سوی وی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و وقتی نتوانست نقشه‌اش را عملی کند، فرار کرد و من به اشتباه دستگیر شدم.

اظهارات مرد راننده وقتی رنگ باخت که وی مقابل تعدادی از شاکیان قرار گرفت و از سوی آنها شناسایی شد. به این ترتیب چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به زورگیری‌های سریالی اعتراف کرد.

سرقت با ماشین‌های امانتی

مرد جوان گفت: من و همدستم برای اینکه شناسایی نشویم به سراغ دوستانمان می‌رفتیم و با این بهانه که کار مهمی برایمان پیش آمده، ماشینشان را امانت می‌گرفتیم. سپس با مالیدن گل روی پلاک، راهی خیابان‌ها می‌شدیم و بعد از سوار کردن زنان و مردان به‌عنوان مسافر، با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کردیم.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات مرد جوان، همدست وی نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و به زورگیری‌های سریالی اعتراف کرد. وی افزود: تا‌کنون هشت مالباخته‌ها که اموالشان از سوی این باند به سرقت رفته با مراجعه به اداره آگاهی از متهمان شکایت کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 200652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز