گروه حوادث: زن جوان برای سرقت یک کیف میلیونی مرد طلاساز دو افغانی را اجیر کرد، غافل از اینکه این سرقت با جنایتی خونین همراه خواهد شد.

حوادث داخلی

ساعت 22چهارشنبه 25بهمن‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 121سلیمانیه در جریان قتل مرد جوانی به نام سعید قرار گرفتند و ماجرا را به قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران گزارش کردند. با حضور بازپرس و کارآگاهان اداره دهم آگاهی در محل حادثه، تحقیقات آغاز شد و همسر مقتول به مأموران گفت: ساعتی قبل دو مرد و یک زن به مقابل خانه‌مان آمدند و سراغ شوهرم به نام سعید را گرفتند. به آنها گفتم که همسرم در خانه نیست و احتمالا به مغازه‌اش رفته است.

وی ادامه داد: حدود دو ساعت بعد تلفن خانه زنگ خورد و بعد از اینکه گوشی را جواب دادم زن ناشناسی به من گفت که همسرت در یکی از کوچه‌های نزدیک خانه حالش بد شده و روی زمین افتاده است. بلافاصله راهی محل مورد نظر شدم و با دیدن پیکر خونین همسرم با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.

بعد از اظهارات این زن، کارآگاهان به تحقیق از اهالی محل و شاهدان پرداختند که نشان می‌داد آنها متوجه شدند دو سرنشین یک موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ قصد سرقت کیف دستی مقتول را داشتند اما با مقاومت وی روبه‌رو شدند به همین‌خاطر دزدان با او درگیر شده و یکی از آنها با چاقو چندین ضربه به مقتول زده و با حضور شهروندان در محل، بدون اینکه موفق به سرقت کیف مقتول شوند، پا به فرار گذاشته‌اند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که دو موتور سوار بعد از فرار در ابتدای کوچه به زن جوانی ملحق شده و به سرعت محل را ترک کرده‌اند.

زن جوان طراح سرقت خونین

با توجه به اظهارات شاهدان و همچنین همسر مقتول درخصوص حضور دو مرد و یک زن در این جنایت، کارآگاهان جست و جو برای دستگیری عاملان جنایت را شروع کردند. آنها که حدس می‌زدند عاملان جنایت از قبل مقتول را می‌شناختند، راهی مغازه طلافروشی مقتول شدند و به بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته پرداختند.آنها متوجه شدند که ساعتی قبل از جنایت، زن مرموزی وارد مغازه قربانی شده و ظاهرا قصد سرقت از آنجا را داشته اما مرد طلافروش متوجه ماجرا شده و بعد از درگیری با این زن، وی را از داخل مغازه به بیرون انداخته است.

کارآگاهان در مرحله بعدی به تحقیق از دوستان و آشنایان مقتول پرداختند و موفق شدند هویت زن 25ساله به نام پرستو را شناسایی کنند. وی یک ساعت بعد از جنایت از سوی مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در خانه یکی از بستگانش دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز جنایت را فاش کرد. وی به مأموران گفت: من گاهی به مغازه مقتول می‌رفتم و از او طلا می‌خریدم. مشتری ثابتش بودم و مدت‌ها بود که او را می‌شناختم. روز حادثه به آنجا رفتم و وقتی دیدم وی حواسش نیست وسوسه شدم یک النگو سرقت کنم اما او فهمید و بعد از اینکه با هم جر و بحث کردیم، مرا از مغازه‌اش بیرون کرد.

خیلی عصبانی شدم و تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم. قبلا دیده بودم که داخل کیفش همیشه مقداری طلاست برای همین نقشه سرقت کیفش را کشیدم. برای این کار به سراغ دو افغانی رفتم که از قبل آنها را می‌شناختم. به آنها وعده دادم که اگر کیف مرد طلافروش را برایم سرقت کنند، به آنها یک لپ تاپ می‌دهم. آنها هم قبول کردند. برای اینکه مطمئن شویم مقتول در مغازه‌اش است، به مقابل خانه‌شان رفتیم و همسرش گفت که او در خانه نیست. بعد از آن راهی طلافروشی شدیم. مقتول را به آن دو افغانی نشان دادم و خودم در ابتدای کوچه ایستادم. وقتی او از مغازه خارج شد، دو مرد افغانی به سمت وی حمله کردند اما موفق به سرقت کیف نشدند. وقتی متوجه درگیری افغانی‌ها با مقتول شدم و دیدم که آنها با چاقو به وی ضربه زدند خیلی ترسیدم برای همین همراه آنها از محل فرار کردم.

بازداشت زورگیران اجیر شده

بعد از اعتراف این زن، کارآگاهان تحقیقات خود را برای دستگیری دو زورگیر اجاره‌ای آغاز کردند و با اطلاعاتی که در اختیار داشتند، مخفیگاه یکی از آنها به نام مجیب 17ساله را شناسایی کردند. وی که در زمینه فروش ضایعات مشغول به‌کار بود شش اسفند‌ماه سال‌جاری دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل با همدستی دوستش حکیم 21ساله اعتراف کرد که وی نیز همان روز در یک ساختمان در حال ساخت در شمال پایتخت دستگیر شد.متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت:

زن جوان به من و دوستم وعده یک لپ‌تاپ داد و ما هم قبول کردیم تا کیف مقتول را سرقت کنیم اما در درگیری، او با مشت به من ضربه زد و من با چاقو وی را به قتل رساندم و بدون اینکه کیف را سرقت کنیم پا به فرارگذاشتیم. وی ادامه داد:چون نتوانستم کیف را سرقت کنم این زن فقط 25هزار تومان به‌عنوان دستمزد به ما پرداخت کرد.سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت برای هر سه متهم را صادر کرده است و تحقیقات ادامه دارد.

کد خبر 203055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز