همشهری آنلاین: دبیر اجرایی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از رایزنی برای برگزاری این رویداد در چند کشور از جمله ترکیه و لبنان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه آثار برتر این رقابت نیز در فلسطین و غزه قطعی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حبیبی درباره روند برگزاری سومین جشنواره هنر مقاومت افزود: این رقابت هنری اکنون در دو بخش داخلی و بین المللی مشغول دریافت آثار است.

وی ادامه داد: از جمله اتفاقاتی که در حاشیه برگزاری این رقابت هنری روی خواهد داد، برپایی کارگاه های آموزشی در دانشگاه ها با مشارکت دانشجویان هنر است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره هنر مقاومت افزود: این کارگاه های آموزشی که با حضور اساتید برجسته هنر در دو رشته نقاشی و طراحی برپا می‌شود، تاکنون در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شده و در دانشگاه های زاهدان، کرمان، یزد، نیشابور و همدان در حال برگزاری است.

وی از احتمال برگزاری این کارگاه ها در دو دانشگاه خوزستان و بندرعباس نیز خبر داد و گفت: دانشگاه الزهرا(س) با مشارکت دانشجویان هنر، 30 اثر بسیار خوب خلق کرده است.

ضمن اینکه آثاری که در خلال برگزاری این کارگاه های هنری خلق می‌شود از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال می‌شود و در نهایت در دفتر مرکزی بررسی و داوری خواهد شد.

حبیبی، کیفیت این کارگاه ها و آثار خلق شده آن را حرفه ای تر از دوره گذشته جشنواره هنر مقاومت ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از دانشجویان امسال خود پیگیر برگزاری جشنواره بودند و برای پرداخت ایده های نو در این حوزه اعلام آمادگی می‌کردند.

وی درباره بخش پژوهش سومین جشنواره هنر مقاومت گفت: پژوهش های علمی و تخصصی، مکمل فعالیت اصلی جشنواره است و می‌تواند راهنمای خوبی برای این عرصه باشد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه یک کتاب برای هر رشته رقابتی جشنواره هنر مقاومت خبر داد و افزود: 16 عنوان برای بخش پژوهشی جشنواره در نظر گرفته شده است که آثار آن در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

وی یادآورشد: برای بهتر دیده شدن آثار هنری این جشنواره، تصمیم گرفتیم نمایشگاه این دوره به صورت متمرکز و در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شود.

دبیر اجرایی سومین جشنواره هنر مقاومت ادامه داد: برای برگزاری همزمان این جشنواره در کشورهای خارجی نیازمند فراهم شدن شرایط خاص هستیم که اگر این امکان میسر شد نمایش آثار جشنواره هنر مقاومت با تاخیر در این کشورها نمایش داده خواهد شد.

به گفته حبیبی، کارگاه های آموزشی نیز در این کشورها با موضوع هنر مقاومت با مشارکت هنرمندان ایرانی و محلی برگزار خواهد شد که از آثار منتخب این کارگاه ها در نمایشگاهی به نمایش در می‌آید.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت آذر سال 1392 در تهران و سایر استان‌ها از سوی بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی‌ انقلاب و دفاع مقدس، در 12 رشته هنری شامل تصویرگری، نقاشی، گرافیک، عکس و خوشنویسی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 199166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز