همشهری‌ آنلاین: پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر آغاز به کار کرد.

visual

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بیش از یازده هزار و 500 اثر متقاضی حضور در این جشنواره بودند که از این تعداد 663 اثر در این جشنواره به نمایش در آمده است.

پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش های عکس، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، تصویرسازی، خوش نویسی، نگارگری و مجسمه سازی برگزار شده است.

همچنین بخش های فیلم های مستند با موضوع هنرهای تجسمی و مقالات تخصصی هنرهای تجسمی نیز از دیگر بخش های جشنواره امسال است که آثار آن در حال بررسی و داوری است.

امسال بخش بین المللی جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته های پوستر، عکاسی و کاریکاتور برگزار می شود و از بین هنرمندان متقاضی از 54 کشور، آثار هنرمندان 23 کشور به مرحله نهایی راه یافت.

پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از امروز به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر، موزه امام علی (ع) و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

همچنین آثار این جشنواره در استان های البرز، گلستان، خوزستان، خراسان جنوبی، سمنان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، کرمان و جزیره قشم به نمایش گذاشته می شود.

در این مراسم از کتاب چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که حاوی تصاویری از آثار این دوره از جشنواره است رونمایی شد.

کد خبر 199884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز