همشهری آنلاین: آثاری از سینا افشار به نمایشگاه سالانه «هنر در فضای باز» فلوریدای آمریکا و تایپوگرافی هنوستان 2013 راه پیدا کرد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، سینا افشار با اعلام این مطلب گفت: اثری از من در بخش بزرگسال و اثری از مائده مصورزاده در بخش دانش‌آموزی نمایشگاه سالانه «هنر در فضای باز» فلوریدای آمریکا انتخاب شده که در میان 39 اثر برگزیده این رویداد بین‌المللی به نمایش درخواهد آمد.

او اضافه کرد: سالانه «هنر در فضای باز» در خلیج فلوریدا برپا می‌شود و امسال از بین دو هزار و 400 اثر از 34 کشور نزدیک به 40 کار برای نمایش انتخاب شد.

افشار همچنین درباره انتخاب عنوان «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» برای این نمایشگاه سالانه توضیح داد: با این موضوع در واقع از هنر به عنوان کارگشایی برای ایجاد آگاهی و نشان دادن ارزش تفاوت‌ها در جوامع و منفعت و اهمیتی که مبارزه‌ی فعالانه با نفرت و تعصب وجود دارد، استفاده می‌کنند.

به گفته این طراح جوان، این نمایشگاه که در فضای باز برگزار می‌شود، شامل ۳۹ اثر اصیل است که در ابعاد بزرگ و چند متری چاپ می‌شود و هر اثر با نقل قولی الهام بخش همراه است.

افشار درباره جوایز این رویداد نیز گفت: «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» از سال ۲۰۰۴ توسط بیش از یک میلیون نفر بازدید شده‌ است و در طول همین زمان نیز ۹۴ هزار دانشجو و استاد در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

جایزه بهترین در بخش بزرگسالان 100 هزار دلار پول نقد، توسط هیأت داوران است که به یک اثر به عنوان «بهترین در نمایشگاه» اهدا می‌شود که آثار دانشجویان در بخش بزرگسال و آثار دانش‌آموزان دبیرستانی به پایین در بخش دانش‌آموزی داوری می‌شوند.

یک انتخاب مردمی نیز در این نمایشگاه وجود دارد که معادل 100 هزار دلار پول نقد است و در پایان نمایشگاه به اثری که بیشترین رأی بازدید کنندگان را به دست آورده باشد، اهدا می‌شود.

او همچنین از انتخاب یکی دیگر از آثارش در جشنواره تایپوگرافی هنوستان 2013 خبر داد و افزود: آثاری از ،الهام آل‌کثیر، مازیار زند، مریم منیری‌فر، علی معصوم بیگی، آرش محمدی و من در این جشنواره پذیرفته شده است.

نمایشگاه با موضوع «تفاوت‌هایمان را بپذیریم»، طی ماه‌های آوریل و می 2013 (فروردین و اردیبهشت 92) در محل آیلند پارک، خیابان ساراسوتا در مجاورت خلیج فلوریدا برپا خواهد شد.

 

کد خبر 200402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز