همشهری‌آنلاین: وزیرامورخارجه روسیه گفت: متاسفانه شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که خود را شبکه‌ای قابل احترام می‌داند، واقعیات حادثه تروریستی حلب سوریه را تحریف می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرگئی لاوروف در سفر به دوشنبه در جمع رسانه‌ها با محکوم کردن انتشار اخبار جعلی از سوی شبکه تلویزیونی سی ان ان افزود: این شبکه آمریکایی در انعکاس حادثه تروریستی دانشگاه حلب تلاش کرد با جعل واقعیت، افکار عمومی را به گونه‌ای سوق دهد که ممکن است این حادثه کار دولت سوریه باشد.

وی این نوع برخورد شبکه سی ان ان با حوادث تروریستی در سوریه را توهین‌آمیز خواند و افزود: برای روسیه مسئله اصلی قطع درگیری‌ها در سوریه و اولویت ما این موضوع است، سپس به مسایل دیگر خواهیم پرداخت.

لاوروف با اشاره به اختلافات مسکو - واشنگتن درباره حوادث تروریستی سوریه گفت: هر اقدام تروریستی از نگاه روسیه و همچنین مسئولان سازمان ملل در کشور سوریه محکوم است.

اتهامات آمریکا درباره دانشگاه حلب شرم است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از موضع آمریکا که نظام سوریه را عامل انفجارها در دانشگاه حلب معرفی کرده است انتقاد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، لاوروف امروز در تاجیکستان گفت: اقدام آمریکا به متهم کردن نظام سوریه به ارتکاب کشتار دردانشگاه حلب، شرم آور است.

وی افزود: من نمی توانم اقدامی را شرم آورتر از این تصور کنم.

وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این دمشق را به بمباران دانشگاه حلب متهم کرده بود. در این حمله که در منطقه تحت کنترل دولت سوریه روی داد شمار زیادی از دانشجویان سوری کشته شدند.

کد خبر 198140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز