سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست دو روزه مخالفان سوری در ترکیه ب تاکید بر ضرورت تشکیل هرچه سریعتر دولت موقت و پایان دادن به اختلافات داخلی به ویژه با کردها خاتمه یافت.

پایان نشست بی‌نتیجه مخالفان سوری در استانبول

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، نشست دو روزه مخالفان سوری در استانبول ترکیه با حضور 60 تن از رهبران مخالفان در حالی پایان یافت که کارشناسان مسائل سوریه معتقدند این نشست نتیجه خاصی به دنبال نداشته و در واقع شکستی برای مخالفان محسوب می‌شود.

قرار بود در این نشست مقدمات تشکیل دولت موقت سوریه فراهم شود به گونه‌ای که دولت جدید از حمایت بین‌المللی چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ نظامی برخوردار باشد.

مخالفان سوری در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، دو کمیته ویژه تشکیل دادند که یکی مسئول بررسی دیدگاه‌ها و نظر مخالفان سوریه برای تشکیل دولت انتقالی است و دومی مسئول پایان دادن به اختلافات داخلی به ویژه اختلافات مخالفان با کردها در استان‌های شمالی سوریه است.

بنا بر اعلام مخالفان سوریه، کمیته اول متشکل از پنج عضو به ریاست جورج صبرا، یکی از رهبران اصلی مخالفان است که وظیفه دارد با تمامی گروه‌های مخالف در داخل و خارج سوریه مذاکره کند و پس از 10 روز گزارشی را در این خصوص به شورای عالی مخالفان ارائه کند و در آن میزان آمادگی شرایط برای تشکیل دولت انتقالی اعلام شود.

کمیته دوم نیز به منطقه رأس العین، واقع در استان الحسکه سوریه که بیشتر ساکنان آن را کردها تشکیل می‌دهند اعزام می‌شود تا به هر طریق ممکن به درگیری‌های مسلحانه میان شبه‌نظامیان وابسته به کردها و مخالفان مسلح وابسته به ائتلاف ملی مخالفان پایان دهد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مخالفان سوری اعلام کرد: نشست اخیر مخالفان در استانبول شکستی سخت برای مخالفان و تلاش‌ها برای اتحاد آنها محسوب می‌شود.

در جریان برگزاری نشست معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه ترکیه را به مقصد قطر ترک کرد تا بتواند نظر مثبت مقامات قطر برای کمک‌های مالی به مخالفان را جلب کند.

کد خبر 198720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز