چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در نتیجه دو سال درگیری در سوریه و درحالی‌که مخالفان مسلح و حامیان غربی و عربی آنها بدون توجه به همه پیشنهادهای مطرح شده برای مذاکره و یافتن راه‌حل سیاسی، همچنان بر طبل جنگ می‌کوبند، کسی مسئولیت صدها هزار آواره این جنگ خونین را به‌عهده نمی‌گیرد.

syria

دیروز سازمان ملل آشکارا اعلام کرد که توان سیرکردن یک میلیون آواره گرسنه سوریه‌ای را ندارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل که در حال حاضر در هر‌ماه به حدود 1.5میلیون سوری کمک غذایی می‌دهد، نسبت به کمک به بقیه آوارگان ابراز ناتوانی کرده است. نان و سوخت در سوریه به‌شدت کم است اما برنامه جهانی غذا اعلام کرد که مجوز ویژه‌ای را از سوی دولت سوریه به‌دست آورده تا از لبنان برای کامیون‌های توزیع‌کننده کمک سوخت وارد کند. سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در کنفرانس خبری در شهر ژنو سوئیس اعلام کرد:

شریک اصلی ما یعنی هلال احمر کشور سوریه تحت فشار بیش از حد قرار دارد و دیگر توان گسترده‌ترکردن کمک‌های خود را ندارد. به گفته وی، شدت‌گرفتن درگیری‌ها، سازمان برنامه جهانی غذا را وادار ساخته تا کارکنان خود را از شهرهای حمص، حلب، طرطوس و قامیشلی خارج کند. اکنون در بسیاری از بخش‌های سوریه صف‌های طولانی برای خرید نان تقریبا عادی شده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر، کمبود مواد غذایی و گرسنگی در اردوگاه آوارگان سوریه‌ای در اردن، اعتراض آنها و زد و خورد با نیروهای امنیتی اردن را به‌دنبال داشت. به گزارش خبرگزاری رویترز، آوارگان در آستانه زمستان از نبودن مواد غذایی و پوشاک کافی و چادرهای مقاوم در برابر برف و باران شکایت دارند. در میانه این شرایط وخیم برای مردم سوریه، انگلیس امروز و فردا میزبان ائتلاف جدید مخالفان سوریه و نمایندگانی از کشورهای عربی برای انجام گفت‌وگو در زمینه مرحله بعدی مقابله با دولت بشار اسد است.

کد خبر 197444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز