همشهری آنلاین: مفتی عربستان با تاکید بر ضرورت کمک مالی به مخالفان سوری، از خطبیان و امامان جمعه این کشور خواست تا جوانان عربستانی را برای شرکت در جنگ سوریه ترغیب نکنند.

آل شیخ مفتی عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان در جمع صدها تن از امامان جمعه و خطیبان مساجد عربستان گفت: ‌کمک به مخالفان سوریه با پول و مال بسیار بهتر است و من رفتن جوانان عربستانی به سوریه برای جهاد را تایید نمی‌کنم.

وی گفت: جوانان عربستانی اگر به سوریه بروند به مکان غیر آشنایی وارد می‌شوند که در آنجا نه فرمانده مشخصی دارند و نه شرایط واضحی که در آن بجنگند و این امر باعث می‌شود که آنها به راحتی هدف دشمنانشان قرار گیرند، به همین دلیل رفتن آنها به سوریه جایز نیست.

مفتی عربستان ادامه داد: گرچه باید به سوری‌ها از طریق نظامی نیز کمک شود اما کمک مالی به آنها بهتر است.

پیش‌تر هیات علمای عربستان با صدور بیانیه‌ای رفتن جوانان عربستانی برای "جهاد" در سوریه را بدون اجازه مقامات ریاض حرام اعلام کرده بود.

این موضع‌گیری‌ها به دنبال آن انجام می‌شود که اخیرا دعوت برای فرستادن جوانان عربستانی به سوریه برای جنگیدن علیه دولت این کشور از سوی عالمان دینی عربستان و نیز در فضای مجازی گسترش یافته است.

کد خبر 197136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز