چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

مارسی فصل جاری را در شرایط سختی شروع کرد. نتایج تیم در نیم‌فصل دوم فصل گذشته فاجعه‌بار بود.

فوتبال - ژینیاک

 باشگاه شرایط اقتصادی مناسبی نداشت و دشان که به فکر تقویت تیم بود، حاضر نشد در این وضعیت، اعتبارش را به خطر بیندازد. پس از جدایی دشان، برخی از بازیکنان کلیدی تیم هم فروخته شدند؛ ‌ام بیا به کوئینز پارک‌رنجرز رفت، اسپیلیکتا به چلسی و آلو دیارا به وستهم. انتخاب الی بوپ به‌عنوان جانشین دشان هم هواداران را خیلی هیجان‌زده نکرد. او پس از نتایج ناامیدکننده متوالی، دو سالی بود که به‌عنوان مفسر تلویزیونی فعالیت می‌کرد و گزینه مناسبی برای نجات این کشتی توفان‌زده به‌نظر نمی‌رسید. پرطرفدارترین تیم فرانسه برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر در فهرست مدعیان نبود.

با وجود این دورنمای ناامیدکننده، مارسی فصل را توفانی شروع کرد. شش پیروزی متوالی در لیگ فرانسه، تردیدها درباره انتخاب الی‌بوپ را کاملا از بین برد. او توانست تیم درهم‌ریخته فصل قبل و بازیکنان بی‌روحیه‌اش را دوباره احیا کند. یکی از این بازیکنان آندره پیر ژینیاک بود. او در جام‌جهانی 2010مهاجم اصلی تیم ملی فرانسه بود، ولی بعد از انتقال به مارسی هرگز نتوانست درخشش دوران تولوز را تکرار کند. فصل گذشته برای ژینیاک با مصدومیت‌های مختلف سپری شد و مشاجره‌اش با دشان او را تا آستانه در خروج پیش برد. مهاجم فرانسوی اما تابستان امسال مدعی شد که می‌خواهد در مارسی بماند و خاطرات بد را از ذهن هواداران پاک کند. او تمرینات سختی را پشت سر گذاشت و فصل را با انگیزه و آمادگی بالایی شروع کرد. تجربه همکاری با بوپ در تولوز هم به او خیلی کمک کرد؛ همان سال‌هایی که آقای گل لیگ فرانسه شد تا به تیم ملی دعوت شود.

در نهایت ژینیاک به وعده‌اش وفا کرد. او در فصل جدید تبدیل به همان گلزن سابق شده و گل‌های او تأثیر زیادی در شروع درخشان مارسی داشت. او در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل اول، یعنی رویارویی مارسی با پاری‌سن‌ژرمن هم سربلند بود. پیش از ال‌کلاسیکوی فرانسه، پاریسی‌ها معتقد بودند که تیم‌شان با زلاتان شکست سنگینی را به مارسی تحمیل خواهد کرد. هواداران مارسی اما پاسخ دادند که اگر شما زلاتان را دارید، ما ژینیاک را داریم. این بازی دیدنی با تساوی دو بر دو به پایان رسید. هر دو گل پاریس را زلاتان زد ولی ژینیاک پاسخ آنها را داد.

مهاجم فرانسوی بدشانس بود که استخوان روی پایش در بازی مقابل سنت اتین شکست و مجبور شد حدود دو‌ماه از مسابقات دور شود، ولی پیش از پایان نیم‌فصل بازگشت و گل‌های حساسی برای مارسی زد. ژینیاک با وجود غیبت دو ماهه در نیم‌فصل اول توانست شش گل برای مارسی بزند و بهترین گلزن این تیم بود. او در نخستین بازی سال 2013هم با زدن دو گل مقابل گنگان در جام‌حذفی، باز هم توانست ناجی مارسی باشد. او سه گل هم در لیگ اروپا زده تا تعداد گل‌هایش در این فصل برای مارسی به 11برسد.ژینیاک در نیم‌فصل دوم هم امید اصلی مارسی برای گلزنی و ادامه رقابت با پاری‌سن‌ژرمن بر سر قهرمانی است. او اگر با همین روند ادامه دهد، می‌تواند به بازگشت به تیم ملی فرانسه هم امیدوار باشد، به‌ویژه اینکه دشان با ژینیاک کار کرده و ویژگی‌های او را می‌شناسد.

البته ژینیاک در تیم ملی فرانسه رقیبان سرسختی دارد. کریم بن‌زما، مهاجم رئال‌مادرید گزینه اول دشان محسوب می‌شود. الیویه ژیرو، مهاجم آرسنال که در بازی برابر اسپانیا زننده گل مساوی بود هم یکی از مهاجمان اصلی فرانسه است. دشان روی بافه گومیس، مهاجم لیون هم حساب زیادی بازکرده. گومیس که با 11گل زده، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده زلاتان در جدول گلزنان است، در بازی دوستانه با ایتالیا زننده گل پیروزی فرانسه بود.

کد خبر 197994

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز