نمانیا ویدیچ در سال‌های اخیر مطمئن‌ترین مدافع منچستریونایتد بوده. زوج ویدیچ و فردیناند در این سال‌ها نقش پررنگی در استحکام دفاعی یونایتد و موفقیت‌های داخلی و اروپایی این تیم داشته است.

ویدیچ: الگوی کودکی‌ام فاستینو آسپریا بود

فرگوسن به قدری به ویدیچ اطمینان دارد که در حضور ستارگان داخلی و خارجی تیمش، بازوبند کاپیتانی را هم به این مدافع صرب داده است.ویدیچ در این گفت‌وگو درباره هماهنگی‌اش با فردیناند، خداحافظی‌اش از تیم ملی صربستان و سال‌های بعد از فرگوسن گفته است.

  • در کنار مدافعان بزرگ زیادی بازی کرده‌ای. بهترین زوجی که در دفاع داشته‌ای، چه‌کسی بوده؟

ریو فردیناند. ما هفت فصل در کنار هم بازی کردیم و به موفقیت‌های زیادی رسیدیم. از روز اول همدیگر را در زمین درک می‌کردیم. گاهی نگاه‌تان به بازی با یک بازیکن یکسان است. اگر بازیکن کناری‌تان بخواهد فوتبال را با روش دیگری بازی کند، کارتان برای بازی در کنار یکدیگر سخت می‌شود.

  • در کودکی، بازی چه مدافعانی را دنبال می‌کردی؟

قهرمانان من هرگز مدافع نیستند، همیشه مهاجم هستند. آنها از مدافعان جذاب‌ترند. وقتی جوان‌تر بودم هم همینطور بود. من در پست گوش کناری بازی می‌کردم، بعدا مدافع کناری شدم و سرانجام به دفاع میانی منتقل شدم ولی قهرمانان من همیشه مهاجمان هستند.

  • خب، وقتی جوان‌تر بودی کدام مهاجمان را دوست داشتی؟

خیلی زیاد بودند. فاستینو آسپریا وقتی در پارما بازی می‌کرد، خیلی خوب بود. در آن سال‌ها عاشق پارما بودم، زین‌الدین زیدان و رونالدوی برزیلی. یک بازیکن نبود، همیشه چند بازیکن مختلف را دوست داشتم.

  • بعد از خداحافظی از تیم ملی، بازی حساس صربستان مقابل کرواسی را در مقدماتی جام جهانی تماشا خواهی کرد یا هنوز هم در بخشی از وجودت آرزو می‌کنی در تیم ملی بازی می‌کردی؟

حالا ما تیم جوانی داریم. ما مرحله مقدماتی جام جهانی را خوب شروع نکردیم ولی می‌توانیم موقعیت‌مان را بهتر کنیم. ما آینده درخشانی داریم. من بعد از خداحافظی، بیشتر یک هوادار هستم. قطعا مسابقه جذابی برای دیدن یا بازی کردن است. ما بازیکنان جوانی داریم که می‌توانند توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند و دل مردم را شاد کنند.

شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی بهتر است از تیم ملی خداحافظی کنید. شما تصمیماتی می‌گیرید که گاهی خوب است و گاهی بد ولی گاهی بهتر است به بازیکنان جوان‌تر فضای بازی‌کردن بدهید. من 10سال برای تیم ملی بازی کردم. حالا هم به آنها فرصت داده‌ام که بازی کنند و توانایی‌هایشان را نشان بدهند. ما چند بازیکن جوان خوب داریم. ماتیا ناستازیچ که برای منچسترسیتی بازی می‌کند، بازیکن آینده‌داری است.

  • بهترین بازیکن جوان منچستریونایتد چه‌کسی است؟

در منچستریونایتد بازیکنان مستعد زیادی داریم. پاسخ‌دادن به این سؤال کار سختی است. آنها فعلا باید خودشان را نشان بدهند و من نمی‌خواهم پیش از اینکه آنها کاری کرده باشند، از آنها تمجید کنم. فکر می‌کنم رسانه‌ها با بزرگنمایی، کار بازیکنان جوان را سخت‌تر می‌کنند و کمکی به آنها نمی‌کنند. باید اجازه داد آنها به سختی تمرین کنند و توانایی‌هایشان را نشان بدهند و بعد از آنها تعریف کنند.

  • آلکس فرگوسن در منچستریونایتد به افتخارات زیادی رسیده. اگر جایگزین مناسبی برای او پیدا نشود، چه باید کرد؟

به سختی می‌توان به این سؤال پاسخ داد. اساس باشگاه بر ثبات قرار داده شده و برخی از بازیکنان 10سال است که با فرگوسن کار می‌کنند. ما هنوز هم می‌خواهیم ثبات‌مان را حفظ کنیم. پیداکردن جانشین کار سختی است و این برای باشگاه و مربی‌ای که بخواهد روی آن صندلی بشیند، چالش سختی خواهد بود ولی او حمایت باشگاه و هواداران را خواهد داشت و ما بازیکنان هم تمام خواسته‌های او را اجابت خواهیم کرد. نمی‌دانم این فرد چه‌کسی خواهد بود. سرمربی کارش را به خوبی انجام می‌دهد، پس فعلا لازم نیست به این موضوع فکر کنیم.

  • هیچ‌وقت به فکر مربیگری افتاده‌ای؟

دوست دارم روزی مربی شوم ولی شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد و گاهی تصمیم‌تان را تغییر می‌دهید. من چند کلاس مربیگری گذرانده‌ام و به این کار علاقه دارم ولی فعلا یک بازیکن حرفه‌ای هستم.

  • اگر گری‌نویل به باشگاه برگردد و هدایت تیم را بر عهده بگیرد چطور؟ همانطور که حالا به‌عنوان مفسر شبکه اسکای برای شما توصیه‌هایی دارد؟

چرا که نه. گری مفسر خوبی است و نظرات خوبی دارد. او همیشه چیزی را که به‌نظرش می‌رسد، می‌گوید. این به نفع تلویزیون و مردمی است که از او یاد می‌گیرند.

کد خبر 205511

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز