همشهری آنلاین: شوی یک‌نفره ‌فلیکس ماگات، سرمربی معروف آلمانی در باشگاه وولفسبورگ به پایان رسیده است. مسئولین این باشگاه با توجه به ناکامی‌های پی‌در‌پی وولفسبورگ در بوندس‌لیگا ظاهرا چاره‌‌ای جز برداشتن این گام ندیده‌اند.

فلیکس ماگات

به گزارش دویچه‌وله به نقل از خبرگزاری ورزشی آلمان، فلیکس ماگات که از مربیان معروف و موفق آلمان محسوب می‌شود، روز پنجشنبه (4 آبان) از سرمربی‌گری تیم وولفسبورگ برکنار شده است.

ماگات در بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ برای نخستین بار سرمربی‌گری وولفسبورگ را برعهده داشت و موفق شد این تیم را به قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان برساند. او علیرغم این موفقیت به باشگاه شالکه پیوست و پس از اختلافاتی که میان او و مسئولین شالکه بروز کرد، بار دیگر سکان هدایت "گرگ‌های" وولفسبورگ را در دست گرفت.

علیرغم نقل و انتقالات و تلاش‌های فراوان اما وولفسبورگ نتوانست آن‌طور که باید و شاید بدرخشد و به اهدافی که مسئولین باشگاه در پی رسیدن به آن بودند، دست یابد.

در فصل جدید بوندس‌لیگا نیز وولفسبورگ در دام بحرانی شدید گرفتار شد. این تیم از هشت بازی‌ای که تا کنون در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته اول آلمان انجام داده، تنها یک بار پیروز شده، دو بار به تساوی دست یافته و پنج بار نیز مغلوب حریفان شده است.

وولفسبورگ در حال حاضر با تنها ۵ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی به سر می‌برد.

فلیکس ماگات که زمانی خود در صف ملی‌پوشان آلمان قرار داشت، اکنون ۲۰ سال است که به عنوان مربی فعالیت دارد، اما همکاری او با تیم‌های مختلف از هامبورگ گرفته تا بایرن مونیخ غالبا از سه سال فراتر نرفته است.

قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان با بایرن مونیخ در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و همچنین قهرمانی بوندس‌لیگا در سال ۲۰۰۹ به همراه وولفسبورگ از افتخارات ماگات در عرصه مربی‌گری است.

کد خبر 189175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز