مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: تلاش‌های مدیریت شهری سرانجام با افتتاح یک خط دیگر از مترو به نتیجه نشست و اعلام شد فاز نخست خط سه مترو، دوشنبه هفته آینده افتتاح می‌شود.

با افتتاح این خط، ارتباط زیرزمینی خیابان شهید بهشتی با چهار‌راه ولیعصر از مسیری جدید برقرار می‌شود. افتتاح تکه اول خط سه در شرایطی صورت می‌گیرد که فعالیت شبانه‌روزی کارکنان متروی تهران به‌رغم قطع بودجه عمرانی، ساعتی متوقف نشد. همزمان با تکمیل این تکه، 52کارگاه خط سه به‌صورت شبانه روزی در ایستگاه‌ها و تونل‌های این خط فعالیت می‌کنند.

ایستگاه تقاطعی شهید بهشتی به‌عنوان مبدأ فاز نخست، در محدوده تقاطع خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مفتح در منطقه هفت شهرداری تهران قرار دارد. علاوه بر دو خیابان فوق، خیابان‌های شهید قنبرزاده و میرعماد، بزرگراه مدرس و مصلای تهران نیز در محدوده این ایستگاه قرار دارند.

فاصله این ایستگاه از ایستگاه قبل حدود 700متر و تا ایستگاه بعد هزار متر است. این ایستگاه در سه طبقه شامل طبقه ادار‌ی و سالن تهیه بلیت در بالا و طبقات سکوی خطوط یک و سه در پایین تشکیل شده است. دو سکوی این ایستگاه به طول 160 و عرض چهار‌متر دارای دو ورودی، دسترسی‌های داخلی، چهار دستگاه پله‌برقی و چهار دستگاه آسانسور است. عمق ایستگاه شهید بهشتی حدود 20متر و مساحت تقریبی آن 20هزار مترمربع است.

ایستگاه چهار‌راه ولیعصر نیز به‌عنوان نقطه پایانی فاز نخست، در محدوده تقاطع خیابا‌ن‌های ولیعصر و انقلاب اسلامی قرار دارد. این ایستگاه، پارک دانشجو، تئاتر شهر، تالار وحدت، چهارراه کالج ، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز تجاری متعدد را پوشش می‌دهد. فاصله این ایستگاه از ایستگاه قبل حدود 1500متر و تا ایستگاه بعد حدود 1200متر است. این ایستگاه سه طبقه یک ایستگاه تقاطعی با خط چهار است که به‌صورت زیرزمینی احداث شده است.

مساحت زیربنای ایستگاه نیز حدود 20هزار مترمربع است. این ایستگاه دارای سه ورودی از سطح خیابان، 12دستگاه پله برقی و هشت دستگاه آسانسور و عمق آن 30متر است. این بخش از خط سه مترو به طول هفت کیلومتر هفته آینده وارد چرخه خدمات‌رسانی خواهد شد. براساس پیش‌بینی‌ها، این خط به‌زودی به پرمسافر‌ترین خط متروی تهران تبدیل می‌شود.

در خط سه متروی تهران به طول 37 کیلومتر 28 ایستگاه قرار دارد که در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت جابه‌جایی 45هزار مسافردر ساعت در هر جهت را دارد. پیش از این روز 16آبان‌ماه تست گرم این فاز با موفقیت انجام گرفت و در روزهای اخیر نیز بارها مورد تست‌های مختلف قرار گفته است. در فاصله زمان تست گرم تا دوشنبه هفته آینده نیز عملیات نازک‌کاری بخش عبوری ایستگاه‌های میانی انجام می‌شود. به‌گزارش شرکت قطار شهری تهران و حومه، ایستگاه تقاطع خیابان فاطمی در مسیر این خط نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. 

کد خبر 194092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز