همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی مهم‌ترین اولویت ما توسعه خطوط مترو است که در این راستا ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در دست ساخت قرار دارد گفت: همچنبن در تلاشیم تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و تا اوایل سال آینده نیز ۴۰۰ دستگاه دیگر از این اتوبوس‌ها را وارد ناوگان کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین،  محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره برداری از بخش میانی خط ۳ متروی تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: امروز هفت کیلومتر از خط ۳ متروی تهران حد فاصل چهارر اه ولی عصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی به بهره برداری رسید که در تلاشیم سه ایستگاه میانی این بخش را نیز طی ماه‌های آینده آماده بهره برداری کنیم.

وی افزود: خط ۳ متروی تهران خط جدیدی در شبکه متروست که طولانی‌ترین خط نیز در پایتخت محسوب می‌شود و این خط از جنوب غرب شهر آغاز شده و تا شمال شرق ادامه خواهد یافت.

شهردار تهران با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه ۱۲ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۳ به بهره برداری می‌رسد، گفت: توسعه خطوط مترو مهم‌ترین اولویت ما در حوزه حمل و نقل عمومی است چنانچه در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در دست احداث قرار دارد و حفاری ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم ما آمادگی این را داریم که ۳۰ کیلومتر خط مترو را در مرحله سیویل، احداث و امکان بهره برداری از ۱۷ تا ۲۰ کیلومتر را در سال فراهم کنیم.

قالیباف با بیان اینکه توسعه شبکه و ناوگان اتوبوسرلتی اولویت بعدی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است اظهار کرد: ضمن توسعه خطوط بی‌آر تی در تلاشیم که تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و در اوایل سال اینده نیز ۴۰۰ دستگاه دیگر از این اتوبوس‌ها را وارد ناوگان کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چک ۱۸۰۰ میلیارد تومانی (بودجه متمم شهرداری تهران در سال ۹۱) را سرانجام چه کرده‌اید، گفت: این از بداخلاقی‌های ژورنالیستی بود اما خدا را شکر باید بگویم که در شهرداری تهران این توفیق را داشتیم و توانستیم درآمدهای پیش بینی شده را محقق کنیم و بدون شک باید تاکید کنم که همه درآمدهای ما، درآمدهای قانونی است و به طور حتم هیچ درآمد غیر قانونی نداریم، لذا خواهش من این است که مقداری اخلاق در این زمینه‌ها رعایت شود.

کد خبر 194670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز