همشهری آنلاین: شهردار تهران و فرماندار بانکوک در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک بین دو شهر در سخنانی بر گسترش روابط شهرها و تبادل تجربیات موفق تاکید کردند.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، فرماندار بانکوک در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تهران و بانکوک با بیان این که سفر شهردار تهران به این شهر به منظور حضور در سومین مجمع شهرداران آسیا نشانگر سطح بالای روابط دو شهر است ، گفت : افزایش همکاری های تهران و بانکوک در بالاترین سطوح موجب افتخار ما خواهد بود.

وی خواهان انتقال تجربیات موفق تهران در زمینه های حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ و آموزش و ... به بانکوک شد و افزود : امیدوارم شهردار تهران تجربیات خود در راه اندازی و اداره مجمع شهرداران آسیا را نیز به ما منتقل کند.

فرماندار بانکوک، دو شهر تهران و بانکوک را دارای اشتراکات فرهنگی زیادی دانست و ادامه داد: تهران کانون فرهنگ است و امیدوارم تفاهم نامه ای که امروز امضا شد به گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات در آینده منتهی شود.

شهردار تهران نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه ضمن قدردانی از از طرف خود و سایر شهرداران حاضر در سومین مجمع شهری آسیا از حسن میهمان نوازی بانکوک گفت:امیدوارم در زمان 2 ساله ای که مسئولیت مجمع شهرداران آسیا بر عهده بانکوک گذاشته شده، شاهد دوره ای موفق باشیم.

وی افزود: دوره سوم مجمع شهرداران آسیا فرصتی تاریخی برای همه شهرهای آسیا به ویژه بانکوک خواهد بود.

قالیباف تفاهم نامه امضا شده بین دو شهر را فرصت مناسبی برای همکاری های ساختاری در زمینه های حمل و نقل شهری، محیط زیست، ساخت و ساز و .. دانست و ادامه داد: امیدوارم ارتباطات دو جانبه تهران و بانکوک در زمینه های ذکر شده و همچنین در حیطه مجمع شهرداران آسیا ادامه داشته باشد.

وی از قرن حاضر به عنوان قرن شکوفایی آسیا یاد کرد و گفت: انتقال تجربیات و همکاری شهرهای آسیا بدون شک کمک شایانی به پیشرفت و شکوفایی قاره کهن خواهد کرد.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری تهران و بانکوک به امضای شهردار تهران و فرماندار بانکوک رسیده و تبادل شد.

کد خبر 192627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز