همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف، بنیانگذار مجمع شهرداران آسیا، در حاشیه برگزاری اجلاس سوم این مجمع در بانکوک با تعدادی از شهرداران و مدیران شهری آسیا و همچنین مسئولان سازمان‌های بین‌المللی دیدار و کفتگو کرد.

تهران سما نوشت: دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این ملاقات‌ها با شهرداران و مدیران شهرهایی از ترکیه، تایلند، پاکستان، هندوستان، فلسطین و دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

شهردار تهران در این دیدارها که به صورت جداگانه برگزار شد بر لزوم همگرایی شهرهای آسیا به منظور فائق آمدن بر مشکلات شهری تاکید کرد.

بنیانگذار مجمع شهرداران آسیا به ریشه‌های مشترک فرهنگی کشورهای آسیا اشاره کرد و گفت: به طور حتم، ساز و کار مجمع شهرداران آسیایی و انتقال درست تجربیات شهرها می‌تواند راهکارهای موثری برای بهبود وضعیت شهرها باشد.

وی شهرهای آسیایی را دارای چالش‌ها و فرصت‌های همانند دانست و اظهار داشت: علی‌رغم ارتباطات دولت‌ها در سطوح ملی، نیازمند گسترش همکاری‌های بین شهری هستیم و نزدیک شدن شهرها به یکدیگر اثرات بسیار مثبتی در پی دارد.

بر اساس این گزارش، شهردار تهران در دیدار با جمعی از شهرداران و مدیران شهری شهرهای فلسطین، با محکوم نمودن جنایات غیر انسانی اخیر رژیم صهیونیستی در غزه بر لزوم همکاری همه گروه‌های فلسطینی برای آزادی قدس شریف تاکید کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس زبان گفتگو را متوجه نمی‌شود و چون خودش با زور شکل گرفته، به دنبال آن است که با زور خودش را بر همه و به ویژه ملت مظلوم فلسطین تحمیل کند و مقاومت جانانه مردم غزه درس عبرت مناسبی به ددمنشی‌های این رژیم منحوس بود.

قالیباف تصریح کرد: تنها با روحیه جهادی است که می‌توان مقابل این رژیم جعلی ایستاد و راهی که مجاهدین انتخاب کرده‌اند ان‌شاء الله با نصرت الهی مقرون به پیروزی خواهد شد.

کد خبر 192929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز