همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: ما نیازمند این هستیم که تغییر جدی در نظام تدبیر اقتصادی و بینش اقتصادی مان ایجاد شود، چالش اقتصادی در کشور از این جا است.

ghalibaf

به گزارش خبرنگار "تهران سما" دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری در بوستان گفتگو برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: مهمترین گوهر ما در انقلاب اسلامی این است که بتوانیم الگویی برای اداره جامعه در سایه اسلام در این مقطع از زمان به مردم خود و دنیا ارایه دهیم که همان الگوی تمدن اسلامی و ایرانی است.

وی با بیان اینکه ایران اکنون در مرزهای علم و دانش دنیا قرار دارد که این مایه افتخار است افزود: آن جا مایه تاسف است که وقتی می خواهیم آن علم را در جامعه و ساختار و مدیریت خودمان استفاده کنیم، وضع مان قابل قبول نیست. چالش های ما از اینجا اغاز می شود . چالش اقتصادی در کشور از این جا است، یعنی نیازمند آن هستیم که تغییر جدی در نظام تدبیر اقتصادی و بینش اقتصادی ما ایجاد شود.

شهردار تهران اظهار کرد: اگر دشمن امروز عرصه اقتصادی را انتخاب کرده و در آن مبارزه می کند و اگر در این مبارزه به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم که غرض آن اقتصاد ریاضتی نیست، ابتدا باید بدانیم که اینجا عرصه مبارزه است و خود مبارزه فی نفسه برای دلسوزان نظام و انقلاب جنبه ارزشی و انگیزشی پیدا می کند و به موضوع مهمی مثل اسراف نیز توجه می کند ولی به این شرط که تغییر در تدبیر نظام اقتصادی و بینش اقتصادی اتفاق بیافتد و سیاست زدگی سایه اش را از اقتصاد که موضوعی کاملا فنی و مدیریتی است دور کند و این وظیفه همه ما است.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از استقلال ما در گرو اقتصاد کشاورزی و بخشی در گرو تولید است، البته امنیت ملی ما در گرو این است که باید در این راه پیش برویم.

قالیباف با بیان اینکه امروز در شهرداری در سیستمی فعالیت می کنیم که طبیعتا نتوانیم در عرصه تولید ایفای نقش کنیم گفت: اما می توانیم برای شهروندان در بخش های دیگر چرخه اقتصاد مانند توزیع که بسیار مهم است و مخصوصا در محصولات کشاورزی که اهمیتش کمتر از تولید نیست، نقش ایفا کنیم.

وی گفت: شهرداری های سراسر کشور می توانند در راس این اقدام ایفای نقش کنند و این مساله که به نظر می رسد از حلقه های معیوب است می تواند تاثیر مستقیمی در تولید داشته باشد. همچنین در مصرف می توانیم ایفای نقش کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نمی گوییم این وظیفه را توانسته ایم به درستی انجام دهیم اما در این راه تلاش کرده ایم گفت: امروز بیش از 200 میدان میوه و تره بار در تهران وجود دارد که به جرات می گوییم اگر این ها نبود حتی در شمال تهران که مردم برخورداری زندگی می کنند با چالش های اقتصادی موجود و تورم حتما فشار مضاعفی بر خانواده ها می آمد.

قالیباف با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار تن کالای تولیدی کشاورزان در تهران توزیع می شود خاطر نشان کرد: این رقم بزرگ و تاثیرگذاری است و ما سعی کردیم با همه کاستی ها یک تقویت کننده و مشوق خوب برای تولید کننده ها باشیم و سعی کردیم در کنترل تورم و کاهش فشار بر خانواده ها مخصوصا خانواده های محروم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما همچنین سعی کردیم کیفیت کالا را بالا ببریم گفت: البته مسیر طولانی در پیش داریم و اگر می گوییم آغاز راه هستیم گزاف نگفته ایم . با همه زحماتی که در این راه کشیده می شود و دستشان را می بوسم ،آغاز راه هستیم که امیدواریم در این راه نظم بهتری حاکم شود.

شهردار تهران با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی گفت: تولید غیر اصولی محصولات کشاورزی هم آثار تخریبی بر محیط زیست، آب ، خاک و درختان می‌گذارد و هم بد تر از آن بر سلامت انسان‌ها تاثیر سوء می‌گذارد که با برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک بر معرفی محصولات و بخش سلامت و کیفیت مواد غذایی اقدام شده است.

شهردار تهران افزود: نمی خواهم برخی آمار را بگوییم اما در حوزه سلامت مواد غذایی وظیفه داریم که در شهر تهران تلاش کنیم و هر چه از دستمان در خصوص مواد غذایی برمی‌آید به انجام رسانیم.

وی با بیان اینکه بروز انواع بیماری‌ها و افزایش آنها به گفته متخصصان از آثار مواد غذایی ناسالم است گفت: برگزاری این نمایشگاه و تلاش کسانی که در تولید مواد غذایی سالم فعالیت می‌کنند از افتخارات بزرگ است و ما نیز به سهم خود در شهرداری این اقدام را انجام می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک علاوه بر شهردار تهران، حجت الاسلام علوی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عالمی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، دکتر اسماعیلیان نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولانی از وزارت بهداشت و ... حضور داشتند.

کد خبر 195407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز