همشهری آنلاین: شهردار تهران با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های شهر تهران دارای پیوست فنی است و هزینه تمام شده آن با اعداد و ارقام کاملا روشن است، گفت: در تمام پروژه‌های شهری کیفیت، دقت کار، سرعت و قیمت سه مساله‌ای است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

ghalibaf

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف امروز در حاشیه مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، حدفاصل فتح تا کن با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۰ کیلومتر از بزرگراه آزادگان حد فاصل فتح تا کن به بهره برداری رسید و به شهروندان قول می‌دهم تا پایان سال ۷ کیلومتر باقیمانده را نیز به بهره برداری برسانیم تا شهروندان برای رفتن به بهشت زهرا (س) در آخرسال مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: اتوبان آزادگان دارای ویژگی‌های خاصی است که نمونه آن در کشور وجود ندارد چرا که این اتوبان دارای بار ترافیکی خاصی است که در آن علاوه بر حمل و نقل سبک شاهد عبور و مرور خودروهای سنگین و ترانزیت هستیم.

قالیباف با بیان اینکه در ساخت این بزرگراه به تمام تقاطع با بزرگراه‌ها ‏، آزادراه و مسیر راه آهن توجه شده است گفت: اتوبان آزادگان با چندین آزادراه از جمله ساوه‏، قم و امام رضا (ع) ارتباط دارد و این بیانگر حساس بودن این اتوبان است.

شهردار تهران افزود: از زمان آغاز به کار در شهرداری تهران با مطالعه دقیق و بررسی‌های انجام شده متوجه شدم بزرگراه آزادگان آنگونه که باید، ساخته نشده است، از این رو برای ساخت آن به این شکل اقدام شد. لازم به ذکر است که بگوییم زیر سازی و خاکبرداری که در این بزرگراه صورت گرفته است در هیچ جای کشور انجام نشده است ما ناچار شدیم ۱۲ متر این بزرگراه را خاکبرداری کنیم و از نوع آن را زیر سازی کنیم چرا که حجم بار ترافیکی آن بسیار سنگین است.

قالیباف ضمن تشکر از شهروندان که در مسیر ساخت این اتوبان دچار زحمت شدند تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسایلی که در اتوبان آزادگان همواره من را آزرده خاطر می‌کرد تصادفات سنگین و تلفات جانی و مالی شهروندان بود که امیدوارم با این شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی در ادامه نسبت به اطلاع رسانی‌ها در برخی از پروژه‌های شهر تهران گفت: متاسفانه گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند قیمت پروژه‌های شهرداری تهران بالاست و بهانه می‌آورند. اما من اطمینان می‌دهم که تمامی پروژه‌های شهر تهران دارای پیوست فنی است و هزینه تمام شده آن با اعداد و ارقام روشن است وتوسعه مناسب و عادلانه موضوعی است که ما همیشه به آن توجه داریم.

قالیباف با بیان اینکه کیفیت کار باید در تمامی پروژه‌های شهری بالا باشد گفت: در برخی اوقات در یک پیاده رو سازی در شهر تهران اقداماتی انجام می‌شود ولی بعد از آن توسط سایر سازمان‌ها از قبیل آب، برق و تلفن شاهد کنده کاری هستیم. مردم نمی‌دانند که این کار از عهده شهرداری خارج است من به اطمینان می‌گویم که در ساخت بزرگراه‌ها و تونل‌ها و تمامی پروژه‌های شهری نه تنها کیفیت بالاست بلکه پیوست فنی و زمانی دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در کنار ساخت بزرگراهی همچون آزادگان، شهرداری در جبهه‌های مختلف مشغول انجام پروژه‌هایی ازجمله امام علی (ع) به طول ۲۵ کیلومتر، ایجاد خط سه مترو آن هم در جنوب شرق بزرگراه صدر، تونل نیایش و... است.

به گفته شهردارتهران یکی از عمده‌ترین مشکلات شهر تهران ورود تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای پروژه‌ها از خارج کشور است. برای نمونه جرثقیلی که قرار بود سه ماه گذشته برای پروژه صدر وارد و نصب شود تحت تاثیر مشکلات مالی و بازنشدن ال سی‌های مورد نیاز، به تعویق افتاد. پروژه تونل نیایش در زمان بندی خود به اتمام می‌رسد و بنا داریم پروژه بزرگراه صدر و امام علی (ع) را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست مدیریت شهری بدین گونه نیست که کیفیت را فدای سرعت کند تاکید کرد: در تمام پروژه‌های شهری کیفیت و دقت کار، سرعت و قیمت سه مساله‌ای است که به آن توجه می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) که ۳۵ سال به طول انجامید گفت: شهرداری تهران تمام تلاش خود را دارد که حتما در کنار مقوله‌های مختلف سرعت را نیز مد نظر خود قرار دهد.

وی افزود: تمامی پروژه‌های شهر تهران براساس برنامه پنج ساله و بودجه مصوبه در حال انجام است و تنها مشکل شهرداری تهران تجهیزات مورد نیازی است که می‌بایست از خارج تهیه شود.

قالیباف گفت: امروز ۱۰ کیلومتر از بزرگراه آزادگان حد فاصل فتح تا کن به بهره برداری رسید ومن به شهروندان قول می‌دهم تا ۷ کیلومتر باقیمانده از آن تا پایان سال به بهره برداری برسد تا شهروندان برای تردد به بهشت زهرا (س) در آخر سال مشکل نداشته باشد.

کد خبر 193917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز