همشهری آنلاین: قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی گفت: ۲۰ کیفرخواست جدید از متهمان پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی به دادگاه رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، قاضی سراج در رابطه با آخرین مراحل پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: پرونده فساد با 28 هزار و 544 برگ به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

وی افزود: متهمان 53 وکیل داشتند و سرانجام دادنامه صادر شده با 1660 برگ حدود یک ماه قبل به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفت: خاوری مدیر عامل فراری بانک ملی به طور غیابی محاکمه می‌شود و دلیلی ندارد که محاکمه غیرعلنی برگزار شود.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری غیرعلنی دادگاه به نظر قاضی بستگی دارد گفت: هنوز برای رسیدگی به سایر متهمان تعیین وقت نشده است.

قاضی سراج گفت: 20 پرونده جدید با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی درباره برخی از شنیده‌ها مبنی بر تغییر قاضی رسیدگی کننده گفت: همچین مطلبی مطرح نشده است و شعبه اول دادگاه انقلاب به این پرونده رسیدگی می‌کند.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی درباره اینکه برخی گفتند به اتهامات متهمان اصلی پرونده رسیدگی شده گفت: هر پرونده خودش اصلی به حساب می‌آید و اصلاً نام و شخصیت متهمان مطرح نیست.

وی با بیان این موضوع که در این پرونده متهم اصلی فرعی نداریم، در رابطه با پرونده اتهامات جهرمی، گفت: اطلاعی ندارم که پرونده این فرد منجر به صدور کیفرخواست شده و به دادگاه آمده یا خیر.

وی همچنین درباره بلوکه شدن اموال و سرمایه برخی از سهامداران گروه آریا گفت: دادگاه در موضوع اموال وارد نشده است و باید دادسرا نظر بدهد.

 

کد خبر 189465

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز