همشهری‌آنلاین: مدیرعامل بانک ملی ایران گفت : تاکنون 175 فقره از املاک گروه امیر منصورآریا ضبط شده است

iran national bank

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرشاد حیدری در تشریح اقدامات انجام شده بانک ملی درباره پرونده فساد بزرگ بانکی افزود: بانک ملی تا کنون 27 فقره شکوائیه علیه افراد و شرکت‌های وابسته به گروه امیرمنصورآریا به مبلغ بیش از 5 هزار و 881 میلیارد ریال طرح کرده است.

مدیرعامل بانک ملی همچنین از طرح شکوائیه بر ضد بانک صادرات ایران خبر داد و گفت: بانک صادرات به عنوان مقصر اصلی و سرمنشأ فساد بزرگ بانکی و مشارکت در فرایند مجرمانه ، موجب وارد شدن خسارت مادی و معنوی بسیار به بانک ملی ایران شده است.

حیدری همچنین از صدور 131 فقره اجرائیه علیه گروه آریا به مبلغ بیش از 912 میلیارد ریال خبر داد و افزود : بانک ملی علاوه بر شرکت مستمر در جلسات کارگروه ویژه دولت به منظور بررسی تهاتر اموال گروه آریا با دیون آن از بعد قضایی نیز عاملان و مقصران ان را تعقیب می‌کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به نتایج بازرسی های انجام شده از واحدهای درگیر پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: کارکنان خاطی شناسایی و به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

حیدری گفت : بانک ملی از کارکنانی که درمراحل دادرسی جرم یا تخلف آنان محرز شده است ، شکایت و از مقامات قضایی درخواست رسیدگی و مجازات قانونی انها را کرده است.

مدیر عامل بانک ملی تصریح کرد : به موازات افشای سوء استفاده مالی اخیر و ورود دستگاه قضایی به موضوع از شهریور 90، تمامی مدارک و مستندات مربوط به منظور بهره برداری در اختیار مسئولان رسیدگی به پرونده قرار گرفت.

وی افزود: به منظور کشف ابعاد سوء استفاده مالی ، این بانک گروه‌هایی از بازرسان مجرب را به شعب مربوط و اداره امور شعب مناطق آزاد اعزام کرد و بیش از 300 مجلد پرونده های گشایش اعتبار اسنادی تنزیل شده بررسی شد.

کد خبر 173263
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز