همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای 4 نفر از متهمان شبکه فساد بزرگ مالی موسوم به گروه آریا خبر داد.

صبح خیلی زود است و فروشندگان با کالاهای خود منتظر گشودن درهای جمعه بازار هستند

به گزارش فارس حجت‌الاسلام غلامحسن محسنی‌ اژه‌ای در سی و سومین نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضائیه اظهار داشت: بخش اول پرونده فساد مالی با 39 متهم در دادگاه رسیدگی شد که در نهایت قاضی پرونده حکم متهمان را صادر کرد.

 وی با بیان اینکه این حکم در مرحله تایپ است و بعد از آن به متهمان و وکلای آنها به صورت رسمی ابلاغ می‌شود گفت: از 39متهم بخش اول 4 نفر به اعدام، 2 نفر حبس ابد و بقیه به حبس‌های 25، 20 و 10 سال و تعدادی هم کمتر از این محکوم شدند.

 وی خاطرنشان کرد: تعدادی از متهمان در کنار این محکومیت‌ها به بازگرداندن اموال نیز محکوم شدند.

توضیحات اژه‌ای در باره رایزنی خاتمی و پرونده مطهری

به گزارش مهر، محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود، در مورد رایزنی‌هایی از سوی سید محمد خاتمی برای آزادی موسوی و کروبی گفت: اینکه افراد بخواهند خلاف قانون کاری را انجام دهند پذیرفته نیست. ولی در مورد این دونفر باید بگویم که کسانی که آن ظلم عظیم را کرده و نا امنی در کشور راه انداختند نمی‌شود کسی صبح از خانه‌اش بلند شود و بیاید و دنبال آزادی آنها باشد. البته آنها حبس نیستند و در خانه هستند.

 دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نشر اکاذیب علی مطهری و تکرار این حرفها توسط یک فرد دیگر بر علیه سپاه گفت: اگر کسی بخواهد ظلمی به سپاه داشته باشد و جنبه عمومی داشته باشد وارد می‌شویم. ولی در مورد اول هنوز سپاه بر علیه علی مطهری شکایت نکرده است.

 سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به یک سوال در مورد ساخت فیلم لاله و اینکه کارگردانی با سابقه ساخت فیلم های مستهجن با پول سازمان سینمایی در هالیوود مسئولیت ساخت آن را بر عهده گرفته است گفت: من هم شنیده ام ولی هنوز وارد نشده‌ایم.

 محسنی اژه ای همچنین در مورد افزایش خشونت از طریق سلاح گرم و آخرین وضعیت پرونده یک گروه قاچاق سلاح گرم گفت: هنوز حکمی برای این پرونده صادر نشده است.

 وی در مورد آخرین وضعیت پرونده روحانیون آمر به معروف گفت: هر سه مورد را تلاش کردیم عوامل آنها سریع دستگیر و مجازات شوند. در دو مورد عوامل دستگیر و در یک مورد فرد دستگیر نشده‌اند. و اگر فرد فراری پیدا نشود حکومت دیه مصدوم را می‌پردازد. تمهیداتی با ناجا شده تا این مسائل پیگیری نشود.

 دادستان کل کشور در مورد اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برخورد با کشتار مسلمانان میانمار گفت: متاسفانه مدعیان حقوق بشر سکوت محض کرده اند. نمونه اش میانمار، بحرین و بسیاری از کشورهای اسلامی که مسلمانان مورد آزار و اذیت قرار می گیرندهمچنان مدعیان حقوق بشر دم نمی زنند. امیدواریم جهان اسلام اقدامات شایسته‌ای انجام دهد. سازمان حقوق بشر قوه هم در حال اجرای کارهایی است.

کد خبر 179302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز