همشهری آنلاین: بعد از چهار سال، تازه‌ترین نقاشی‌های بابک روشنی نژاد عصر جمعه 5 آبان در گالری اثر رونمایی می‌شود.

پوستر نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که آخرین نمایشگاه انفرادی این نقاش جوان موفق سال 1388 در گالری استیس لندن بوده و او از سال 1387 تاکنون نمایش انفرادی در تهران نداشته است.

بابک روشنی نژاد نقاش 35 ساله که دانشجوی علوم سیاسی است از سال 1389 تا سال جاری با حضور پر رنگ و مستمر در پنج آرت فر بین‌المللی آرت مسکو، کانتمپورری استامبول و آرت دوبی نگاهها را به خود جلب کرده است؛ آثار او در آنسوی مرزها هم درخشیده و با استقبال شایان توجه منتقدین هنری و حتی مجموعه داران رو برو شده است.

روشنی نژاد که علاوه بر نقاشی، چهار کتاب نوشته و دو فیلم کوتاه هم کارگردانی کرده است، در این نمایشگاه مجموعه "نه!تاریخ را فاتحان نمی‌نویسند ..." را به تماشا می‌گذارد.

او تابلوهایی خلق می‌کند که از منظر محتوایی، ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد و واکاوی درونی و اندیشیدن به خود پیرامون خود را در او تقویت می‌کند.

اما از منظر المان‌های تصویری، نشانه‌های پیداتری نظیر زیرنویس کردن تاریخ تولد اثر یا بارکودهایی که روی کالاها قید می‌شوند و ... دارد که به امضای آثار او بدل شده‌اند.

گالری اثر در معرفی نمایشگاه «نه!تاریخ را فاتحان نمی‌نویسند...» پیشتر درباره نقاشی‌های روشنی نژاد، متن زیر را انتشار داده است: «برای بابک روشنی نژاد، نقاشی ابزاری خود جوش جهت بیان دیدگاه فلسفی‌اش به زندگی و هستی است، مجموعه‌های کاری او در امتداد یکدیگر و چه بسا برخی همزمان با هم خلق می‌شوند زیرا سر چشمه همه آنها نگاهی مشترک و یگانه است.

آنچه به آثار او بعدی تازه می‌بخشد، نامی است که هنرمند برای هر اثر یا مجموعه بر می‌گزیند که به نوعی ختم گفتگوی پایانی او با مخاطبش است».

این نمایشگاه تا اول آذر ماه 1391 به روی دیوار گالری اثر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند غیر از شنبه‌ها، همه روزه از ساعت 11تا 20 در گالری اثر واقع در خیابان برفروشان، پلاک 16 از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 188744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز