همشهری آنلاین: با حضور هنرمندان و معماران نامدار ایرانی در جهان داوری آثار رسیده به مسابقه‌ بزرگ طراحی معماری آرامگاه شمس از سه‌شنبه دوم آبان‌ در تهران آغاز می‌شود.

شمس تبریزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از موسسه اکو، مهندس فریار جواهریان- معمار و شهرساز، دکتر ایرج اعتصام- معمار و شهرساز، دکترحسن بلخاری - فلسفه هنر، مهندس محمد بهشتی- معمار، دکتر داراب دیبا- معمار، دکتر علی‌اکبر صارمی- معمار، دکتر شهاب کاتوزیان- معمار و شهرساز، مهندس نادر اردلان- معمار و شهرساز و عباس کیارستمی- فیلمساز و عکاس - داوران این مسابقه‌ هستند که طی چهار روز در تهران برترین طرح‌های ارایه شده را انتخاب می‌کنند.

بنیاد شمس تبریزی و مولانا با همکاری بنیاد معماری میرمیران، از سال گذشته با اعلام فراخوانی طراحی معماری آرامگاه حضرت شمس تبریزی را به همراه فضاهای جانبی آن به مسابقه گذاشتند.

زمین مسابقه مساحتی حدود 7000 متر مربع واقع در شهر خوی، محل فعلی آرامگاه حضرت شمس تبریزی است.

این مسابقه به‌صورت آزاد برگزار شده و مورد استقبال مهندسان مشاور، معماران و هنرمندان قرار گرفته است.

پرداختن به ابعاد مختلف شخصیتی و فلسفی حضرت شمس تبریزی و همچنین رابطه عمیق حضرت شمس تبریزی با حضرت مولانا و توجه به شرایط اقلیمی منطقه مواردی بوده که طبق اعلام برگزارکنندگان باید مورد توجه باشد.

40 طرح‌ منتخب داوران از مجموع 240 طرح کامل رسیده و حایز شرایط اولیه به مسابقه، هفته‌ آخر آبان‌ ماه جاری در گالری برج آزادی به‌نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

مراسم معرفی برگزیدگان اول تا سوم مسابقه، همزمان با گشایش این نمایشگاه خواهد بود. 14، 10 و 6 میلیون تومان به همراه لوح تقدیر جایزه‌ نقدی نفرات اول تا سوم این مسابقه است.

استانداری آذربایجان غربی، میراث فرهنگی آذربایجان غربی، شورای شهر و شهرداری خوی، مجمع خویی‌های مقیم مرکز، بنیاد شمس و مولانا، بنیاد میرمیران و موسسه فرهنگی اکو حامیان برگزاری این مسابقه هستند.

 

کد خبر 188631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز