همشهری آنلاین: غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم از آن دسته از اعضای این فراکسیون که طرح استیضاح وزرا را امضاء کرده‌اند، خواستار شد تا امضاءشان را پس بگیرند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر گفت: مجمع فراکسیون اصولگرایان مجلس امروز پیرامون بررسی اوضاع اقتصادی کشور و عمدتا نوسان ارز، تشکیل جلسه داد که طی آن دکتر میرکاظمی، حجت‌الاسلام ابوترابی و دکتر احمد توکلی هر کدام از زاویه‌ای درباره بحث نوسان ارز و اثرش بر روی نحوه تأمین منابع مالی و هماهنگی‌هایی که با دولت شده است گزارش دادند.

وی افزود: دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان نیز در جمع‌بندی جلسه عنوان کرد که در این اوضاع، مجلس هم باید در حوزه اقتصادی اقدام موثر انجام دهد و هم در حوزه سیاسی، تنش‌ها را به حداقل برساند.

دکتر حداد عادل تأکید کرد که «سوال‌ها و استیضاح‌ها را جهت کنترل این اوضاع مناسب نمی‌دانیم و الآن وقت این کارها نیست.»

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به طرح‌های استیضاح جدیدی که نمایندگان دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: این اظهارات رئیس فراکسیون اصولگرایان در واکنش به این طرح‌های استیضاح بود.

وی افزود: تحلیل مفصلی شد که با توجه به اوضاعی که در حوزه بین‌الملل وجود دارد و همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی داخل و از طرفی انتخابات ریاست جمهوری آتی، این موضوعات (سوال و استیضاح) نه تنها مشکلی از حوزه اقتصاد حل نمی‌کند بلکه ممکن است اختلال جدیدی هم تحمیل کند و یک نوع شتابزدگی و تأثیر معکوس هم در جریان سوال و استیضاح شاهد باشیم که باعث شود اوضاع را از کنترل خارج کند.

قاضی‌زاده ادامه داد: جمع‌بندی هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان که در جلسه مجمع مطرح شد این بود که از اعضای فراکسیون اصولگرایان خواسته شد که اگر در بین امضاءکنندگان طرح‌های استیضاح، افرادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان حضور دارند، امضاءشان را پس بگیرند.

وی تأکید کرد: این توصیه با تحلیل و منطق گفته شد؛ اما بالاخره هر کدام از اعضای فراکسیون اصولگرایان خود دارای یک هویت حقیقی هستند و اینکه چه تصمیمی در قبال این توصیه بگیرند بر عهده خودشان است.

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع استیضاح وزرای کشور، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در حالی امروز از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد که نمایندگان در هفته گذشته استیضاح وزیر ورزش و جوانان را لغو و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بخاطر شرایط اقتصادی روز کشور موکول به زمانی دیگر کردند.

کد خبر 187838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز