همشهری آنلاین: معاون شهردار تهران با اعلام بهره‌برداری از زیرگذر تقاطع صدر ـ قیطریه تا پایان مهرماه، گفت: این زیرگذر به عنوان نخستین بخش از پروژه صدر ـ نیایش افتتاح می‌شود و دسترسی شمال به شرق را در قیطریه فراهم می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود:در زمان احداث بزرگراه صدر، حرکت شمال به شرق در تقاطع قیطریه - صدر تامین نشده بود که برای رفع این مشکل در جریان پروژه صدر - نیایش چاره‌اندیشی شد.

وی با اعلام ورود محموله‌های سه دستگاه گنتری کرین (جرثقیل دروازه‌ای) به کارگاه، وعده داد که کار مونتاژ نخستین جرثقیل دروازه‌ای در رمپ جنوب غرب پروژه بزرگراه طبقاتی صدر تا یک ماه آینده به اتمام برسد و نصب قطعات عرشه پل صدر آغاز شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای نصب قطعات پیش ساخته بتونی عرشه پل بزرگراه صدر نیازمند جرثقیل‌های عظیم‌الجثه‌ای بودیم که فناوری آن در اختیار چند کشور دنیاست، یادآور شد: به این ترتیب واردات چهار دستگاه گنتری کرین با برند نروژی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دو دستگاه گنتری کرین‌ در دو سوی ضلع شرقی و دو دستگاه دیگر در دو سوی ضلع غربی بزرگراه طبقاتی صدر قرار می‌گیرد و به مرور با نصب قطعات عرشه پل به سمت میانه بزرگراه حرکت می‌کند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کار مونتاژ نخستین گنتری کرین در رمپ جنوب غربی بزرگراه طبقاتی صدر در حال انجام است، گفت: شهروندان هنگام عبور از این قسمت می‌توانند این جرثقیل عظیم‌الجثه را مشاهده کنند.

به گفته حسینی، مونتاژ یک دستگاه گنتری کرین در بخش شرقی بزرگراه صدر نیز آغاز شده و به زودی برای نصب قطعات عرشه پل به کار گرفته می‌شود.

معاون شهردار تهران با اعلام وجود 113 پایه تیر دروازه‌ای در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، خاطر نشان کرد: 24 پایه تیر دروازه‌ای از دو سوی پروژه صدر با نصب قطعات سر ستون، هم‌اکنون کامل شده است و حداکثر تا نیمه آذرماه ساخت تمامی پایه‌‌های تیر دروازه‌ای به سرانجام می‌رسد.

کد خبر 187070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز