همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام رفع بیش از ۹۰ درصد معارضان ملکی بزرگراه امام علی (ع)، گفت: آخرین مراحل تملک معارضان باقی مانده در حال پیگیری است و تا اوایل مهرماه، هیچ پلاک تخریب نشده‌ای در مسیر این پروژه باقی نخواهد ماند.

به گزارش همشهری آنلاین، سید مازیار حسینی با اشاره به عبور بزرگراه امام علی (ع) از ۶ منطقه شهرداری تهران، گفت: میزان پیشرفت پروژه در هر یک از مناطق متناسب با میزان تملک معارضان ملکی است.

وی به وجود معارضان تاسیساتی متعدد در بستر اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: از آنجا که در جریان پروژه بزرگراه امام علی (ع)، بافت ریزدانه مسکونی به یک معبر ترافیکی تبدیل می‌شود، بنابراین با انبوهی از انشئابات خانگی آب، برق، ‌گاز و فاضلاب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه معارضان تاسیساتی باید از مسیر اصلی بزرگراه به منتهی الیه طرفین بزرگراه منتقل شود، افزود: به این ترتیب رفع معارضان تاسیساتی‌ منوط به تملک املاک معارض است و تنها در صورتی که پوسته طرح به طور کامل آزادسازی شده و در اختیار تیم اجرایی قرار گیرد، می‌توان شبکه‌های جدید تاسیساتی در طرفین بزرگراه ایجاد و معارضان تاسیساتی را به این نحو برطرف کرد.

حسینی در ادامه، با اشاره به انجام یک میلیون متر مکعب خاکبرداری در کل مسیر بزرگراه امام علی (ع)، گفت: در جریان این پروژه، یکی از رکوردهای خاکبرداری در پروژه‌های شهری به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود ۱۰ تقاطع اصلی در مسیر بزرگراه امام علی (ع)، اظهار داشت: با توجه به سیاست شهرداری تهران مبنی بر افتتاح هر بخش از پروژه‌های بزرگراهی که واجد ارزش ترافیکی است، تقاطع امام علی (ع) ـ آزادگان تا پایان آبان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، بزرگراه امام علی (ع) دارای ۱۴ باند شامل هشت باند تندرو و شش باند کندرو است.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد معارضان ملکی این پروژه تاکنون برطرف شده است، افزود: آخرین مراحل تملک معارضان ملکی در حال پیگیری است و تا اوایل مهر ماه، هیچ پلاک تخریب نشده‌ای در مسیر این پروژه باقی نخواهد ماند.

کد خبر 183158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز