یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

مهر: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: پروژه صدر- نیایش یکی از پروژه‌های مهم پایتخت است که مطالعات آن به تأیید شورا رسیده و در طرح جامع شهر تهران نیز پیش‌بینی شده است.

حمزه‌شکیب با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر غیرقانونی بودن تصویب بودجه برای پروژه صدر - نیایش از سوی شورای شهر تهران گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و ضروری شهر تهران بود که مطالعات آن به تأیید شورا رسیده و به خوبی در حال پیشرفت است. وی ادامه داد: این طرح در طرح جامع شهر تهران در لایه معابر و شبکه‌های بزرگراهی پایتخت پیش‌بینی شده بود و نیازی به مصوبه شورای‌عالی ترافیک نداشت، همانطور که تمامی پروژه‌های ترافیکی مانند احداث اتوبان‌ها و... به تأیید شورای‌عالی ترافیک نرسیده است مگر پروژه امام علی(ع) در شورای‌عالی ترافیک بررسی شده است؟

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه بزرگراه نیایش از غرب به شرق در خیابان ولیعصر قطع شده و اتوبان بابایی نیز زمانی که به صدر می‌رسد منقطع شده است، گفت: این پل دوطبقه و تونل نیاز بود تا این دو بزرگراه را از بن بست خارج کند و برای شهر ضروری بود.
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود هزینه‌های این پروژه سبب شده است که سایر پروژه‌ها مانند توسعه عمرانی مترو به تأخیر بیفتد، گفت: توسعه چهار کیلومتری مترو در سال گذشته نه به‌دلیل احداث پروژه صدر - نیایش و کمبود بودجه بلکه به دلایل دیگر است که در صحن علنی شورا نیز درخصوص آن توضیح داده شده اما از سه هزار میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی، هزار میلیارد تومان به بودجه‌های فرامنطقه‌ای اختصاص یافته که نشان می‌دهد بودجه شهرداری در این پروژه متمرکز نشده است.

چندی پیش شورای‌عالی ترافیک اعلام کرده بود: پروژه در حال احداث تونل نیایش و پل صدر با برآورد هزینه چندین هزار میلیارد تومان که در حال حاضر پرهزینه‌ترین طرح توسعه معابر شهری در کشور است، بدون طی مراحل قانونی در حال اجراست.

کد خبر 180895
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز