چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو میلیون خانوار تهرانی تا پایان امسال تفکیک زباله از مبداء را آموزش می بینند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تا پایان امسال 2 میلیون خانوار تهرانی تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبداء قرار می گیرند.

 محسن صادقیان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء تا کنون 600 هزار خانوار تهرانی در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و تا پایان سال جاری نیز 2 میلیون خانوار تهرانی در طرح تفکیک زباله از مبداء شرکت کرده و آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی در توضیح نحوه آموزش طرح تفکیک زباله از مبداء برای خانواده های تهرانی اظهار داشت : در این طرح بر اساس منطقه بندی های انجام شده کارشناسان زن و مرد اداره بازیافت با مراجعه به در منازل شهروندان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص زباله های خشک و تر به خانواده ها، شماره اشتراک و کیسه‌های ویژه تفکیک زباله خشک و تر را به آنها ارائه می‌دهند تا خانواده های تهرانی با تفکیک و جداسازی زباله‌های خشک و تر از مبدا که همان درون آشپزخانه‌ها است در هنگام مراجعه هفتگی کارگران خدماتی اداره بازیافت کیسه‌های جداشده زباله های خشک و تر را به آنها تحویل دهند.

صادقیان با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با طرح مکانیزاسیون خدمات شهری متفاوت بوده و به همین دلیل از ماشین آلات مخصوصی در این طرح استفاده می شود، تصریح کرد : کار جمع آوری پسماندهای خشک و تر بر عهده سازمان بازیافت است که این سازمان با استفاده از وانت‌های آبی رنگ که آرم سازمان بازیافت بر روی هر یک از آنها مشخص است به جمع آوری زباله‌های تفکیک شده خشک و تر می‌پردازد .  

وی با بیان اینکه در طی این مدت با اعمال سیاست های تشویقی به فرهنگ سازی خواهیم پرداخت گفت: در این طرح در قبال جداسازی زباله های خشک و تر و تحویل تفکیک شده زباله های خشک به ساکنان محلات و مناطق مختلف جایزه و هدیه اهدا خواهد شد.

کد خبر 18690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز