جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش تنش بر سر بازداشت ۱۵ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی انگلیس در آب‌های ایران، بهای نفت را در بازار جهانی به بالاترین میزان در سال ۲۰۰۷ افزایش داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اردیبهشت (مه) در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور در ساعت ۷ و ۹ دقیقه به وقت تهران(۱۱ و ۳۹ دقیقه به وفت محلی) با ۷۳ سنت افزایش نسبت به معاملات پایانی بازار نیویورک در روز پنجشنبه به بشکه ای ۶۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویررک برای تحویل در ماه مه نیز با ۶۲ سنت افزایش هر بشکه ۶۶ دلار و ۶۵ سنت داد وستد شد.

تحلیلگران می گویند خطرات ژئوپولتیک و تنش در روابط انگلیس و ایران که چهارمین تولید کننده بزرگ نفت جهان است، علت اصلی افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی است.

داریوژ کوالژنسکی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در"موسسه سی اف سی  سیمور"در هنگ کنگ می گوید: در موضوع بازداشت نظامیان انگلیسی، ایران موضع تهاجمی، سرسختانه وهوشمندانه ای اتخاد کرده است.

وی افزود: بازار در حال ارزیابی احتمال خطرات بیشتر در پایان هفته است. به گفته وی بازار حالت عصبی دارد و بنابر این هرعنوان خبری یا شایعه ای که حاکی از بدترشدن اوضاع میان غرب و ایران ـ میان انگلیس و ایران – باشد می تواند موجب افزایش بهای نفت در بارار جهانی شود.

کد خبر 18488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز